.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland. Wat nu?

  • 14 September 2017
  • 8 reacties
  • 339 Bekeken

Op mijn Samsung Galaxy S4 Mini heb ik alle instellingen zoals hier omschreven gedaan. Toch werkt internet niet. Kijk ik ergens overheen?
icon

Beste antwoord door Asma 15 September 2017, 15:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Macky,

Ik weet niet of KPN/Simyo een roaming-overeenkomst hebben met O2-de. Probeer eens naar netwerken te laten zoeken en probeer dan TELEKOM. KPN/Simyo heeft niet met alle providers een roaming-overeenkomst.
Doet deze het ook niet controleer dan je toegangspunt (APN). Deze moet als volgt ingesteld staan: APN portalmmm.nl Gebruikersnaam KPN Wachtwoord GPRS of gprs.
Omdat er wel een netwerk gevonden is neem ik aan dat je simkaart goed is.

Succes
ik zie telekom.de en Vodafone.de staan maar bij registreren krijg ik bij beide te zien: kan niet verbinden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Macky,

Dan nog even de volgende punten:

Heb je prepaid dan is internetten in het buitenland niet mogelijk, bellen en gebeld worden wel, dan moet bellen/gebeld worden in het buitenland wel aanstaan op Mijn Simyo

Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo?
Staat roaming aan op je telefoon?
Probeer als dit alles goed staat je telefoon even opnieuw op te starten en kijk of hij het nu wel doet op Telekom.de

Lukt het nog niet dan zal een moderator je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Ik heb geen prepaid maar een Abonnement
Staat roaming aan op je telefoon? Ja
Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo? Ja
Verdere instellingen:
APN : portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam:KPN
Wachtwoord: GPRS (gprs ook geprobeerd)

MCC: 204
MNC:08
Verificatie: geen
Type toegangspunt: default
APN-protocol: IPv4
APN-roamingprotocol: IPv4
APN in-uitschakelen: APN ingeschakeld (niet te veranderen)
Verder netwerkmodus
LTE/WCDMA/GSM: staat aan
WCDMA/GSM: uitgeprobeerd
Allen WCDMA: uitgeprobeerd
Allen GSM: uitgeprobeerd
Ik zie op mijn telefoon drie netwerkoperators:
O2-de: heeft verbinding
Vodafone.de : kan niet verbinden
Telekom.de: kan niet verbinden
verder heb ik na ieder verandering de telefoon opnieuw laten opstarten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Macky,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je niet kunt internetten in het buitenland. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je instellingen goed staan. Voor de zekerheid heb ik de buitenland opties voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze anier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je handmatig naar een netwerk zoeken.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Hallo Franswon / Asma,

Internetten lukt nu wel. Maar is ... zo.... traag...., er valt op deze manier bijna niet mee te werken. zit nu ergens in Beieren (D) met slechte verbinding. zal van de week op een andere plaats nog eens proberen.

bedankt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Macky,

Graag gedaan, via deze link http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=740&org_id=51&cid=15 zie je het 3G bereik van Telekom.de, er zijn nogal wat witte vlekken.... Het GSM bereik http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=30&org_id=51&cid=15 is stuk beter, maar veel trager.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Macky,

Ik ben blij dat het tenminste weer werkt 🙂 De kwaliteit van het internet hangt echt volledig af van het netwerk waarmee je verbonden bent. Dat kan dus erg uiteenlopen. Heb je ook andere netwerken geprobeerd te selecteren via je toestel?

@ Franswon, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer