.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland. Wat kan hier aan gedaan worden?

  • 22 October 2015
  • 22 reacties
  • 858 Bekeken

Beste simyo,

Ik ben onlangs overgestapt naar simyo en ben tot nu toe heel tevreden. Ik heb echter 1 probleempje: ik kan niet internetten zodra ik de grens over ga.

- 'Internetten in het buitenland' staat aan op Mijn Simyo
- Roaming staat aan op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 [GT-I9505], Android 5.0.1)
- Verder heb ik ook de online hulp voor het instellen van je telefoon al geprobeerd (APN instellingen veranderen etc.), maar dit heeft niet geholpen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ray 24 December 2019, 12:54

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Neural_implant,

Welkom op het Simyo Forum.

En welkom bij Simyo natuurlijk! Leuk dat je voor ons gekozen hebt :)

Gebruik maken van jouw aansluiting over de grens zou gewoon moeten kunnen. Je hebt alle opties goed staan en de instellingen zijn ook juist. Ik heb in het systeem gekeken. Hier lijk het mis te gaan. Terwijl jij de optie 'Internet in het buitenland' netjes aangezet hebt, heeft het systeem hier een stokje voor gestoken ;)

Dit heb ik nu handmatig aangepast. Mocht je binnenkort ons kikkelandje weer verlaten, test dan even of alles werkt. Zo niet, laat je het dan ook weten?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,


Hartelijk bedankt! Ik zal het laten weten 🙂!
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan! Fijn dat je mij op de hoogte wilt houden. Ik ben heel erg benieuwd :)

Groetjes,
Angela
Zelfde probleem bij mij. Afgelopen week in België geen enkele mogelijkheid gehad om een internetverbinding te krijgen. Alles staat correct ingesteld, dataroaming, mobiele netwerk, apn, etc. Mijn vrouw heeft exact hetzelfde probleem, ook via simyo. Wel contact met het netwerk, maar geen gegevensverbinding. Handmatig kiezen van de provider lost niets op, reset telefoon ook niet. Graag een check op mijn instellingen bij simyo.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi VicHooij,

Welkom op het Simyo Forum!

Heel vreemd dat jij en je vrouw niet kunnen internetten in het buitenland. Ik heb de internetoptie voor je gereset. Kun je mij het nummer van je vrouw in een privébericht sturen? Dan reset ik de internetoptie ook voor haar. Daarnaast zou ik graag jullie telefoontypes willen weten. Ik kan jullie dan de instructies voor het instellen van de APN voor in het buitenland sturen.

Ik wacht je reactie af 😉.

Groetjes,
Estelle
Reputatie 1
Beste simyo,

Ik ben onlangs overgestapt naar simyo en ben tot nu toe heel tevreden. Ik heb echter 1 probleempje: ik kan niet internetten zodra ik de grens over ga.

- 'Internetten in het buitenland' staat aan op Mijn Simyo
- Roaming staat aan op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 [GT-I9505], Android 5.0.1)
- Verder heb ik ook de online hulp voor het instellen van je telefoon al geprobeerd (APN instellingen veranderen etc.), maar dit heeft niet geholpen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit in Engeland nu en krijg geen verbinding met een provider. Dus kan niet bellen, sms'en of van 4Ggebruik maken. Alles staat goed...
@Willemijn L

Je schrijft dat alles goed staat. Kun je aangeven wat jij met alles bedoelt?

Edit:

Loop onderstaande checklist even na :)

Sim-Only & Prepaid:Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?Staat data-roaming AAN op je toestel?Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :APN - internetGebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 1
Internet en bellen in buitenland staat aan. En op mijn Samsung Galaxy J5 staat data roaming ook aan. Bij de instellingen staat wel KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet. Dit toestel heb ik pas enkele maanden. Daarvoor had ik iPhone 4 zonder problemen in buitenland.
Maar zijn die APN instellingen ook goed? Dat maak ik niet op uit je reactie.
Reputatie 1
Ik snap het niet helemaal. Ik moet wel 10 instellingen invoeren als ik een nieuwe aanmaak.
Reputatie 1
Bj APN staat KPN4G.nl Ik heb nu bij gebruikersnaam KPN ingevuld en wachtwoord GPRS. Ik ga nu telefoon opniruw oostarten. Kijke n if dat helpt
Reputatie 1
Het werkt nog steedsniet. Ook niet met wachtwoord in kleine letters.
Beste Willemijn.

Stap voor stap.
Laten we bij het begin nogmaals beginnen.

Heb je prepaid of sim only? Zonder positief saldo prepaid kun je ook niet gebruik maken van o.a. internet.
In de APN settings staat bij APN portalmmm.nl of internet?

Zie trouwens dat die checklist niet echt handig geplaatst is door de kopieer en plakfunctie.

Daarom de meest essentiële instellingen hier onder.

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN = internet

Gebruikersnaam = KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Wachtwoord = GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Als het automatisch zoeken naar een netwerk niet lukt kun je ook dit ook handmatig proberen.
Reputatie 1
KpN4G.nl staat er bij APN. Ik heb overigens nu wel 4G. Fijn!
Reputatie 1
En bellen werkt ook. Superfijn! Bedanktvoor de tips.
Top dat het werkt. Fijne tijd daar in England. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Willemijn,

Wat fijn dat je zo goed geholpen bent door deze forumexperts! 🙂 Goed om te horen dat je weer kunt internetten en bellen ook!

Mocht je nog vragen hebben, laat je dat dan weten?

Groetjes,
Jihane

Hey Willemijn,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels ‘Internetten in het buitenland’ aangezet op MijnSimyo maar nog steeds niks. Aan mijn telefoon ligt het waarschijnlijk ook niet, heb net een nieuwe iPhone. Dataroaming staat ook aan. Ik zou ook graag gecheckt worden. 

Mvg,
Joost

Hoi Joost,

 

Dat je net een nieuwe telefoon hebt zegt niet zoveel hoor. Vaak gaat het om bepaalde instellingen. 

 

Neem eens kijkje bij Toestelhulp voor de internetinstellingen voor jouw telefoon. 

 

🎄🎅

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Joost,

 

Welkom op het Forum!

 

Ik zie dat je instellingen bij Simyo goed staan, je kan inderdaad de internetinstellingen van je toestel zelf even aanpassen aan de hand van de link die Ray heeft gedeeld. Mocht het daarna nog niet lukken hoor ik het graag van je, dan kan ik even jouw simkaartje resetten zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Maar vaak wil het aanpassen van de instellingen al een verschil maken.

 

Laat je het me weten?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer