Ik ben onlangs overgestapt naar simyo en ben tot nu toe heel tevreden. Ik heb echter 1 probleempje: ik kan niet internetten zodra ik de grens over ga.
- 'Internetten in het buitenland' staat aan op Mijn Simyo
- Roaming staat aan op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 [GT-I9505], Android 5.0.1)
- Verder heb ik ook de online hulp voor het instellen van je telefoon al geprobeerd (APN instellingen veranderen etc.), maar dit heeft niet geholpen.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Welkom op het Simyo Forum.
En welkom bij Simyo natuurlijk! Leuk dat je voor ons gekozen hebt :)
Gebruik maken van jouw aansluiting over de grens zou gewoon moeten kunnen. Je hebt alle opties goed staan en de instellingen zijn ook juist. Ik heb in het systeem gekeken. Hier lijk het mis te gaan. Terwijl jij de optie 'Internet in het buitenland' netjes aangezet hebt, heeft het systeem hier een stokje voor gestoken ;)
Dit heb ik nu handmatig aangepast. Mocht je binnenkort ons kikkelandje weer verlaten, test dan even of alles werkt. Zo niet, laat je het dan ook weten?
Groetjes,
Angela
Hartelijk bedankt! Ik zal het laten weten 🙂!
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum!
Heel vreemd dat jij en je vrouw niet kunnen internetten in het buitenland. Ik heb de internetoptie voor je gereset. Kun je mij het nummer van je vrouw in een privébericht sturen? Dan reset ik de internetoptie ook voor haar. Daarnaast zou ik graag jullie telefoontypes willen weten. Ik kan jullie dan de instructies voor het instellen van de APN voor in het buitenland sturen.
Ik wacht je reactie af 😉.
Groetjes,
Estelle
Ik ben onlangs overgestapt naar simyo en ben tot nu toe heel tevreden. Ik heb echter 1 probleempje: ik kan niet internetten zodra ik de grens over ga.
- 'Internetten in het buitenland' staat aan op Mijn Simyo
- Roaming staat aan op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 [GT-I9505], Android 5.0.1)
- Verder heb ik ook de online hulp voor het instellen van je telefoon al geprobeerd (APN instellingen veranderen etc.), maar dit heeft niet geholpen.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Je schrijft dat alles goed staat. Kun je aangeven wat jij met alles bedoelt?
Edit:
Loop onderstaande checklist even na :)
Sim-Only & Prepaid:Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?Staat data-roaming AAN op je toestel?Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :APN - internetGebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Stap voor stap.
Laten we bij het begin nogmaals beginnen.
Heb je prepaid of sim only? Zonder positief saldo prepaid kun je ook niet gebruik maken van o.a. internet.
Zie trouwens dat die checklist niet echt handig geplaatst is door de kopieer en plakfunctie.
Daarom de meest essentiële instellingen hier onder.
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN = internet
Gebruikersnaam = KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord = GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Als het automatisch zoeken naar een netwerk niet lukt kun je ook dit ook handmatig proberen.
Wat fijn dat je zo goed geholpen bent door deze forumexperts! 🙂 Goed om te horen dat je weer kunt internetten en bellen ook!
Mocht je nog vragen hebben, laat je dat dan weten?
Groetjes,
Jihane
Hey Willemijn,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels ‘Internetten in het buitenland’ aangezet op MijnSimyo maar nog steeds niks. Aan mijn telefoon ligt het waarschijnlijk ook niet, heb net een nieuwe iPhone. Dataroaming staat ook aan. Ik zou ook graag gecheckt worden.Â
Mvg,
Joost
Hoi Joost,
Â
Dat je net een nieuwe telefoon hebt zegt niet zoveel hoor. Vaak gaat het om bepaalde instellingen.Â
Â
Neem eens kijkje bij Toestelhulp voor de internetinstellingen voor jouw telefoon.Â
Â
Hoi Joost,
Â
Welkom op het Forum!
Â
Ik zie dat je instellingen bij Simyo goed staan, je kan inderdaad de internetinstellingen van je toestel zelf even aanpassen aan de hand van de link die Ray heeft gedeeld. Mocht het daarna nog niet lukken hoor ik het graag van je, dan kan ik even jouw simkaartje resetten zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Maar vaak wil het aanpassen van de instellingen al een verschil maken.
Â
Laat je het me weten?
Â
Groetjes,
Daisy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.