.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland op OnePlus 3T. Hoe kan dat?

  • 18 October 2017
  • 8 reacties
  • 949 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hallo,

Ik heb geen 3G/4G internet op mijn OnePlus 3T toestel in het buitenland. Ik heb de optie "Internet op je mobiel in het buitenland" aan staan op Mijn Simyo. Ook heb ik verschillende topics al doorgelezen waarin opties beschreven staan die hierbij moeten helpen. Zo heb ik al mijn APN gegevens gewijzigd naar :

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Ook heb ik het toestel verschillende keren herstart, uit- en aan gezet maar dit wil allemaal niet werken. Nog steeds heb ik geen internet in het buitenland.

Kan er nog niets anders zijn?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Asma 18 October 2017, 15:11

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik mis (data) roaming.
Gegevensroaming staat aan (als je dat bedoelt)
Goedemorgen en juist.
Handmatig netwerk selecteren al geprobeerd?
Ook al geprobeerd. Zat vorige week in Spanje en heb toen geswitcht tussen Orange, Mobistar en Vodafone. Met geen enkel resultaat.

Heb meerdere topics opgezocht en alle voorstellen uitgeprobeerd, maar nog steeds geen internet.
Dan zal een reset nodig zijn vanuit simyo. Een moderator zal zich melden, jij hebt al het nodige gedaan.
Wat nog kan is in hoofdletters GPRS

Toestel herstarten
Ik zie dat er 3 modellen zijn, welke heb je?
Had je in NL wel internet? Controle APN (toestelhulp) Android 7.0
Ik heb een OnePlus 3T, verdere toestelgegevens zijn mij onbekend.

In Nederland heb ik uiteraard wel internet. Enkel over de landsgrenzen werkt het niet.

Ben nu niet in het buitenland dus kan niet testen, maar lijkt me dat Simyo wel iets kan inzien.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Spaulding,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je niet kon internetten in Spanje. :(

Ik zie dat Friesian alle mogelijk instructies met jou heeft doorlopen. Als alle instellingen op je telefoon goed staan, dan rest ons nog maar één iets. En dat is het resetten van je internetinstellingen op netwerkniveau.

Bij deze heb ik je optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' voor je gereset. Ik adviseer je om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Mocht het probleem toch blijven bestaan als je weer in het buitenland bent, dan kun je mij dit gerust laten weten. Ik help je hier dan gelijk mee verder. Goed?

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer