.

Beantwoord

Geen internet in Griekenland. Hoe kan dat?


Badge
Hallo,
Ik zit momenteel in griekenland (Kreta) en kan niet internetten (zou vanaf 1 juni moeten kunnen).
Heb roaming aangezet en heballe instellingen nagelopen. Ik heb ook de instellingen vergeleken met de telefoon van mijn vrouw (ook abonnement bij simyo) en alles staat precies hetzelfde.Op haar telefoon werkt het wel.
Kunnen jullie een "buitenland internet reset" geven ? of is er een andere oplossing ?

met vriendelijke groet,
Kees.
icon

Beste antwoord door Caspar 6 June 2017, 16:42

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Keesop,

Heel graag gedaan namens Sean!

Houd je ons in september op de hoogte wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Sean,

Dat is goed nieuws.
Ik zal de simkaart activeren en ik laat jullie weten of het in september in Griekenland werkt.
Bedankt voor de goede service !!

Groetjes Kees.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Keesop,

Fijn dat je in Nederland wel gewoon kunt internetten.

Een kruistest is eigenlijk de enige manier om erachter te komen of het misgaat bij je toestel of bij de simkaart. Omdat dit helaas geen optie is, heb ik je voor de zekerheid een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen.
Je activeert het kaartje via Mijn Simyo >Instellingen >Simkaart. Je instellingen en telefoon nummer blijven hetzelfde.

Laat je weten of dit de oplossing was zodra je in Griekenland bent?

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi Angela,

Ja, ik ben vannacht teruggekomen vanuit Griekenland.
Ik heb in Nederland meteen weer bereik met 4G.

Die kruistest kan ik dus alleen in Griekenland doen, want hier in nederland werkt alles gewoon.
Het probleem is dat er in de telefoon van mijn vrouw een groter formaat sim kaart zit (Samsung S4 mini). Dit past dus niet in mijn telefoon (Samsung S7).

Over 3 maanden ga ik weer naar Griekenland.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het dan wel werkt?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keesop,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Ik zie dat je ook contact hebt gehad met een collega via de e-mail. Hieruit begrijp ik dat je ondertussen alweer terug bent in Nederland. Jammer dat je geen gebruik hebt kunnen maken van het internet tijdens je vakantie :(

Mijn collega heeft nogmaals een reset uitgevoerd, maar dit mocht helaas niet de oplossing zijn. Heb je toevallig ook andere netwerken geprobeerd in plaats van alleen degen die jouw vrouw ook gebruikt? Wie weet heb je met een ander netwerk wat meer geluk! Verder willen we je alsnog aanraden om een kruistest te doen. We kunnen dan namelijk beter zien waar het probleem precies vandaan komt. Jouw simkaart of jouw telefoon. Het is dus goed om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in de jouwe.

Heb je nu in Nederland wel weer bereik? Ik hoor het graag!

@Friesian & Franswon, heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Angela
Verschil is dat je dan geen roaming pleegt, je hebt de sim rechtstreeks van de nationale provider. Leuke sport dat geocaching, internet onderweg handig ..... begrijpelijk.
Badge
Gelukkig heb ik wel WiFi in huis hier maar omdat wij veel geocachen (geocaching.com) is internet onderweg wel heel handig.
Badge
Ik weet niet of ik een buitenlandse sim heb. Ik wist ook niet dat daar verschil in zit. Nee ik zal de kaarten dan maar niet omwisselen om te testen.
Voor de zekerheid vraag ik het toch ff..Heb je een buitenlandse sim? Getest? Als het bij je vrouw wel werkt op haar telefoon zou ik (persoonlijk) geen risico nemen en met haar sim geen test doen. Iets dat goed is "moet" je goed laten. 🙂
Badge
Hallo Franswon,
Nee er staat nergens EU.
(Het is een samsung s7)
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kees,

Staat er ergens bij de opties Mobiel Internet EU? Dan moet die uit (klinkt raar), die is namelijk bedoeld voor een contract met een lokale aanbieder. Als die aanstaat kan dit problemen geven, hoeft dus niet per definitie, maar UIT is beter!
Badge
Hallo Caspar
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn telefoon uitgezet, 10 minuten gewacht en weer aangezet. Ik kan nog steeds niet internetten. Instelling bij mobiele netwerk: WIND GR | Simyo.
Dit is hetzelfde als bij mijn vrouw.
Zijn er nog meer opties?
Alvast bedankt.
Groeten Kees.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi keesop,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet kan internetten in het buitenland! Ik heb gelijk een reset voor je uitgevoerd waarmee de instellingen van het buitenland opnieuw worden ingesteld op het netwerk. Doe zelf even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Als dit niet werkt, kan je ook eens andere netwerken proberen. Dit doe je in je telefoon bij de instellingen bij mobiele netwerken/aanbieder. Je kan elk netwerk proberen. Zie je daar hetzelfde netwerk als wat je vrouw gebruikt?

Ik hoor graag van je!

@franswon en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Moeilijk te zeggen.. 2 pinksterdagen. Er zijn verschillende meldingen van problemen internet buitenland. Opties zijn Wi-Fi of een buitenlandse sim.
Badge
Gaat het nog lukken om deze reset vandaag te doen ?
Badge
Ja internet buitenland staat aan in mijn simyo
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kees,

Staat internet in het buitenland ook aan op Mijn Simyo?
Als dit wel zo is dan zal een moderator zo spoedig mogelijk een reset van je simkaart uitvoeren, je leest hier dan wel een reactie van hem/haar.

Reageer