.

Beantwoord

Geen internet in buitenland. Wat nu?

  • 30 March 2018
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 13 reacties
Beste forummers,

Op dit moment ben ik in het buitenland maar ik heb hier geen internet. Ik heb de roaming aangezet maar hij kan hier (Engeland) geen netwerk vinden om mee te verbinden. Ik heb ook geprobeerd het toestel aan en uit te zetten maar dat werkt ook niet. Als ik andere topics lees is de enige manier het resetten van de simkaart want de andere mogelijkheden die ik heb gezien werken ook niet. Kunnen jullie dit voor mij doen?

Met vriendelijke groet,
Chun
icon

Beste antwoord door Jihane 31 March 2018, 16:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi chun4,


Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb alles geprobeerd wat je hebt gezegd maar het werkt allemaal niet...
Reputatie 7
Badge +9
Hoi chun4,

Dan zal je moeten wachten tot een moderator dit leest.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chun,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik hebt in het buitenland! Goed dat je alle tips van Franswon al hebt geprobeerd 🙂

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb je buitenlandse optie een reset gegeven. Dat betekent dat ik de instellingen vernieuwd heb. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Verder zie ik trouwens dat je buitenlandse internetoptie uitstaat. Is het probleem dat je niet kunt internetten? Want dan kun je dat oplossen door die specifieke optie aan te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Wil je ook je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo kunnen we erachter komen waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je het me weten?

@ Franswon, dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer