.

Beantwoord

Ik heb geen internet in Frankrijk, wat kan ik hier aan doen?

  • 26 August 2016
  • 8 reacties
  • 293 Bekeken

Beste simyo,

Data roaming, internet binnenland/buitenland staan aan. Ook portalmmm.nl al geprobeerd, ondanks 4g abonnement, maar heb alleen via wifi nu internet verbinding nabij Parijs. Ook al handmatig voor Orange F netwerk gekozen. Heb een Samsung Galaxy S6, zijn er nog meer dingen te proberen? Staat er een instelling niet juist?
Groeten Leo
icon

Beste antwoord door Caspar 26 August 2016, 16:58

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Leo,

misschien dat er geen verbinding met het 4g kan worden gemaakt probeer handmatig over te schakelen naar 3g of 2g
Als je op Android zit waar ik vanuit ga want iedereen op dit forum heeft zowat een Android telefoon.

Instellingen>meer>Mobiele netwerken>voorkeursnetwerktype> kies hier 3g of 2g en kjik of het dan lukt.

Groet Paul.
Hallo Paul,

Handmatig overzetten op 2 of 3g gaat wel, maar nog steeds geen internet verbinding. Groeten Leo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Leo000,

Welkom op het forum.

Vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet in het buitenland uitstaat op je Mijn Simyo. Dit zul je moeten aanzetten om te kunnen internetten in het buitenland. Laat je me weten of het je gelukt is?

@PaulH bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Voor ik weg ging heb ik daar nog naar gekeken en vannacht dus nogmaals ingelogd om te checken. Via mijn simyo staat internet binnen/buitenland op AAN, dus daarom snap ik het ook niet. Heb zelfs het schuifje om aan/uit te zetten nog heen en weer gedaan.

Zijn er nog meer opties?

Groetjes Leo
Hallo Caspar,

Net een software update gedaan en nu werkt het schijnbaar wel.
Groetjes Leo
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Leo000,

Wat fijn dat het inmiddels werkt! Ik zie dat de buitenlandoptie op 27-08-2016 in de nacht is aangezet. Was dat het moment dat jij de instelling uit en weer aan hebt gezet?

Bedankt voor de update en veel plezier nog in Frankrijk 🆒

Groetjes,
Sean
Hoi Sean, ja ik heb de instelling even uit en weer aangezet die nacht maar toen werkte het nog niet. Pas na de software update van Samsung werkte het direct, dus wie weet heeft dat er meer mee te maken.

Groetjes Leo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Leo000,

Goeie tip van je. Dit zullen we meenemen bij andere klanten die hetzelfde probleem ervaren.

Ik wens je nog een fijn weekend!!

Groetjes,
Caspar

Reageer