.

Beantwoord

Geen internet in Duitsland met Sim Only, wat kan ik doen?

  • 22 March 2015
  • 5 reacties
  • 753 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Mijn internet optie staat aan en toch kan ik Duitsland geen gebruik maken via de mobiele internet.
Ik heb ook een internet bundel aan staan.
Kunnen jullie me mischien helpen?

Bedankt!

Josephine
icon

Beste antwoord door MichD 22 March 2015, 16:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Domme 😛 vraag: Heb je 'internet op je mobiel - buitenland' aangezet? Wat voor toestel heb je? Heb je in je toestel alles juist staan? Roaming?
Als je een iPhone hebt kan je dit eens proberen.
Hoi,

bedankt voor de antwoord.

Ja, ik heb mijn 'internet op je mobiel - buitenland' aangezet. Ik heb een Samsung Galaxy S3 mini. Roaming is aangezet en ik heb ook al deze morgen de instellingen van de link voor de iPhone gebruikt.

Het werkt niet.

Groetjes, Josie
Reputatie 4
Badge +8
Beste Jocie,

Bedankt voor je antwoorden, die gesteld zijn door mijn forum collega "de leon".
Vervelend dat je nog steeds niet kunt internetten met je mobiel, maar misschien helpen mijn volgende tips jouw weer online te laten komen:

Tip 1:

Zet je smartphone helemaal uit, haal vervolgends je batterij eruit (deze stap geldt niet voor een toestel waarbij de accu niet verwijderd kan worden), en daarna je simkaart (deze stap telt voor elk toestel).
Doe vervolgens de batterij en simkaart weer op de juiste wijze terug, en zet je smartphone opnieuw weer aan.
Nu gaat jouw simkaart zich goed registeren op 1 van de Duitse netwerken, waarna je (als het goed is) weer gebruik kunnen maken van internet op je smartphone.

Tip 2:

Zet "handmatig" je smartphone op het Duitste netwerk "Telecom/T-Mobile DE" (Instellingen > Meer instellingen > Mobiele Netwerken)
Deze Duitste provider heeft de beste dekking voor 3G alsmede 4G in Duitsland, uit onderzoeken door o.a. de Duitste consumentenbond maar ook uit eigen ervaring toen ik in Duitsland was.
Vodafone Duitsland heeft een wat minder goede dekking met 3G en 4G, net zoals E-Plus.

Tip 3:

Je maakt gebruik van een Android smartphone, dus voor de zekerheid hierbij een link voor de instellingen speciaal voor een Android smartphone:
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54.


Uiteraard kan er ook een storing zijn op het Duitste netwerk, waardoor niemand op dat netwerk kan internetten.

Hopelijk ben je gauw weer online!
Hoi MichD,

Bedankt voor jou help. Tip 3 was de oplossing.

Groetjes, Josie
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jocie, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland 😮 Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.

Super om te zien dat je al bent geholpen! Ook bedankt dat je ons hebt laten weten wat heeft geholpen 😃 Hopelijk zien we je terug op het forum voor vragen en/of opmerkingen.

@de leon & MichD; bedankt voor jullie reactie’s! Super dat jullie zo goed helpen! En de leon, er zijn geen domme vragen toch 😉

Reageer