.

Beantwoord

Geen internet buitenland. Wat nu?

  • 19 September 2017
  • 27 reacties
  • 356 Bekeken

Badge
Ik heb alle instellingen bekeken en wat moest aangezet maar geen internet, dat was heel vervelend daar ik het ook gebruik als routeplanner. Twee uur naar de camping gezocht toen ik me bedacht dat ik mifi in de sleurhut had liggen. Terwijl begin dit jaar alles in het buitenland we werkte, ik gebruik het dus eigenlijk alleen om te WhatsAppen en voor de route heb het wel nodig (denk ik) 😉
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 September 2017, 10:15

Bekijk originele reactie

27 reacties

APN buitenland..
portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord GPRS

Kun je bijvoorbeeld Waze of Here gebruiken als navigatie? Bij Here sla je de kaart(en) op op je telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie dat je wel een 3G verbinding hebt met SFR, dus zie ik een paar mogelijkheden:

SFR heeft geen roaming-overeenkomst met KPN - een moderator kan dit checken - laat je toestel naar netwerken zoeken en probeer een andere provider, start daarna je telefoon opnieuw op.
De instellingen staan niet goed - zie reactie Friesian - nadat de instellingen goed staan, even opnieuw naar netwerken laten zoeken en opnieuw opstarten.

Helpt dit alles niet dan zal een moderator je buitenlandoptie op je simkaart resetten en lees je hier verder wat te doen.

Hou je ons de hoogte?
Badge
Ik ga het nog eens proberen,
Wordt vervolgd
Reputatie 6
Badge +7
Hoi CorBoon,

Welkom op het Forum!

Aaah, balen dat je internet niet werkt in het buitenland!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' al aan hebt staan - dat is goed.

Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk kunt internetten, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk opnieuw met de juiste instellingen op het netwerk.

Wanneer het probleem blijft bestaan, dan kun je controleren of je de optie '(data)roaming' aan hebt staan op je telefoon. Ook adviseer ik je om je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Laat je weten of je internet nu werkt met de bovenstaande instructies?

@ Friesian en Franswon, super bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Allemaal,
Gisteren heeft alles gewerkt maar gisteravond helaas. En vandaag weer niet, ik denk dat ik het vandaag even laat voor wat het is, ik gebruik mijn Mifi maar😢
Bedankt voor jullie reacties en tot een volgend keer👋
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Corrie,

Ben je naar een andere plaats gegaan? Laat dan even opnieuw naar netwerken zoeken. Het kan zijn dat je dan een andere provider nodig hebt.

Succes
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Corrie,

Oei wat balen dat het nu weer niet werkt. Dat het voorheen wel heeft gewerkt is al een goed teken! Dat betekent dat je in principe geen blokkades op je netwerk hebt vanuit Simyo. Houd er rekening mee dat het lokale netwerk in het buitenland ook kan verschillen per locatie. Niet alle landen hebben een goede dekking voor mobiel internet zoals je in Nederland bent gewend. Kun je proberen om opnieuw handmatig een ander netwerk te selecteren?

Groetjes,
Elsl
Badge
Ik sta inmiddels 4 dagen op dezelfde plaats en zal dat voorlopig ook doen. Ook heb ik alles weer opnieuw ingesteld zie foto en alweer de foon uit en aangezet ( bijkomend voordeel hiervan is dat ik de simcode uit mijn hoofd kan) maar heb en geen 3 en geen 4 G kunnen jullie mij niet vertellen waar KPN een Contract mee heeft? Ik heb ze allemaal geprobeerd, sta bekend om mijn geduld, naar die begint op te raken

Badge
Hoi Corrie,

Ben je naar een andere plaats gegaan? Laat dan even opnieuw naar netwerken zoeken. Het kan zijn dat je dan een andere provider nodig hebt.

Succes


Nee Franswon,
Nog stteds op dezelfde plaats
Badge
Beetje grote foto geworden zie ik
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Corrie,

Jeetje, niet leuk dat het nog niet werkt. Ik snap dat je graag online wilt blijven op vakantie. In Frankrijk kun je de volgende netwerken selecteren: SFR, Orange France en Bouygues Telecom. Waar zit je precies? Het kan namelijk zijn dat het netwerk op jouw locatie gewoon geen goede dekking biedt voor mobiel internet. Helaas hebben wij geen invloed op het lokale netwerk in het buitenland en zijn wij afhankelijk van de masten op die locatie.

Mocht het nog niet lukken, zou je dan een kruistest willen uitvoeren? Plaats hierbij je simkaart in een andere telefoon om te internetten. Doe ditzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon, zo kunnen we vaststellen waar het probleem zit en een gerichtere oplossing bieden.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Corrie,

Bouygues heeft maar heel beperkte dekking in Frankrijk http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=1136&org_id=28&cid=13
SFR een zeer goede op 3G http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=637&org_id=184&cid=13
Bouygues heeft geen 4G dekking
SFR wel maar de kaart is niet beschikbaar.
Badge
Hoi Corrie,

Jeetje, niet leuk dat het nog niet werkt. Ik snap dat je graag online wilt blijven op vakantie. In Frankrijk kun je de volgende netwerken selecteren: SFR, Orange France en Bouygues Telecom. Waar zit je precies? Het kan namelijk zijn dat het netwerk op jouw locatie gewoon geen goede dekking biedt voor mobiel internet. Helaas hebben wij geen invloed op het lokale netwerk in het buitenland en zijn wij afhankelijk van de masten op die locatie.

Mocht het nog niet lukken, zou je dan een kruistest willen uitvoeren? Plaats hierbij je simkaart in een andere telefoon om te internetten. Doe ditzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon, zo kunnen we vaststellen waar het probleem zit en een gerichtere oplossing bieden.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els
Badge
Hallo Els,
Ik zit in Agde Zuid Frankrijk, heb nog steeds geen 3 en 4 G
Kan geen kruistest uitvoeren mijn man heeft en gewone prepaid zonder alle poespas
Reputatie 6
Badge +7
Hoi CorBoon,

Jeetje, ontzettend balen dat je internet nog steeds niet werkt.

Ik zou je graag willen vragen om je APN instellingen nogmaals te wijzigen. Dit keer kun je 'kpn4g.nl' invoeren als APN, gebruikersnaam blijft 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'. Schakelt hierna je telefoon even uit en aan.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma,
En weer heb ik alles gewijzigd zoals he me gevraagd hebt maar helaas. Ik stop er mee, vanmorgen voor €50,00 WiFi gekocht zodat ik mijn kinderen en kleinkind kan Appen. Zoals je hieruit kan opmaken hen ik ermee gestopt na bovenstaande poging😓😪
Reputatie 7
Badge +10
Hi Cor,

Oh, jeetje toch! 😞 Wat ontzettend jammer! Zodra je weer in Nederland bent, stuur ik je een gratis, vervangende simkaart toe. Vind je dat goed?

Groetjes,
Jihane
Ik zie steeds GPRS In plaats van gprs. Wellicht zit daar de fout.
Reputatie 5
Badge +9
Je kan het inderdaad eens met hoofdletters proberen zoals Ray zegt!
Badge
Ook gprs gebruikt,aan uit gezet maar geen 3/4 G dus dat is het probleem ook niet, ik zie trouwens zojuist dat de Autocorrectie de kleine gprs steeds groot neerzet😅en Jihane dat wil ik best proberen eind dit jaar ga ik weer door Frankrijk naar Spanje/Portugal hopelijk werkt alles dan naar behoren😘
Badge
Snotverdorie, wil ik persoonlijke hotspot gebruiken zegt ie” neem contact op met KPN” wat is dit toch allemaal voor gezeur????

Sorry voor dit verhaal ik ben natuurlijk geen KPN klant
Reputatie 6
Badge +5
dat wil ik best proberen eind dit jaar ga ik weer door Frankrijk naar Spanje/Portugal hopelijk werkt alles dan naar behoren😘

Dat hoop ik ook! Ik hoor graag of het de volgende keer in het buitenland wel naar behoren werkt :)

Snotverdorie, wil ik persoonlijke hotspot gebruiken zegt ie” neem contact op met KPN”

Over wat voor persoonlijke hotspot heb je het precies? Heeft dit te maken met je telefoon of je internetaansluiting thuis? Hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Badge
Hallo Niels,
Ik heb hier WiFi gekocht en dacht een hotspot via mijn telefoon te maken maar dat kan niet meer, omdat ik niet een directe klant can KPN ben. Maar heb inmiddels een andere oplossing gevonden.
Badge
Hallo simyanen,

Vanmiddag ben ik even naar Sete geweest en daar zag ik een Orange winkel. Daar geb ik even mijn telefoon laten nakijken en ............. tot nu toe hen ik 3G superblij en dit wilde ik even met jullie delen
Hoi Corrie.

Ik heb dit topic tussendoor gevolgd en ik vindt het fijn om te lezen dat alles nu werkt en dat je een terugkoppeling geeft!

Groetjes
Friesian

Reageer