.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland op mijn iPhone 5, hoe kan ik dit oplossen?

  • 16 March 2015
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Hallo,

Ik heb geen internet in het buitenland.\

Ik heb vanaf dat ik bij jullie ben ( meer als een jaar) mijn internet in het buitenland aangezet, inmiddels in Belgie en frankrijk  geweest, maar helaas geen internet, Ik had ook andere APNs geprobeerd. Bij mijn telefoon stond alles aan ,en op mijn Simyo staat buitenland ook aan

kunnen jullie aub mijn internet in het buitenland (nogmaals) activeren, en aangeven wat nu de juiste APN instellingen zijn svp.
Ik heb een Iphone 5.
Alvast bedankt.
MVG
M.Ponsen
icon

Beste antwoord door Ruud 17 March 2015, 12:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Marco,

Ten eerste vervelend, dat je momenteel geen gebruik kunt maken van het internet op je iPhone 5, zeker als je er graag gebruik van wilt maken.
Als tweede vermeld ik hierbij een link, waar je alle instellingen voor het internet op je iPhone kunt vinden, in de goede hoop dat je dan snel weer online bent.
De juiste instellingen voor je iPhone 5: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-s-c-en-plus-163?c=57.

Ik ga ervan uit dat je in Belgie en in Frankrijk gebruik maakt van het 3G netwerk, voor gebruik van het internet.
Je kunt ook in Belgie en Frankrijk gebruik maken van 4G, omdat KPN daar roamingovereenkomsten voor heeft gesloten.
Uiteraard dien je dan wel 4G te hebben geactiveerd via Mijn Simyo, en er ook 4G via 1800 Mhz wordt aangeboden, aangezien de  iPhone 5 niet werkt op 4G op de 800 Mhz, wat wel trouwens geldt voor de iPhone 5S en 5C.

Laat even weten, of het je is gelukt om weer online te komen op je iPhone 5.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Marko1965,

Welkom op ons forum:) Vervelend dat je nog nooit gebruik hebt kunnen maken van internet in het buitenland. Ik wil je hier graag mee helpen. In het vervolg mag je direct aan de bel trekken;)

Ik heb voor de zekerheid het internet op je simkaart een reset gegeven. Kun jij jouw toestel eens herstarten? Ben je momenteel toevallig in het buitenland om het te testen?

Volg de link voor de juiste APN instelling voor een iPhone in het buitenland. Ik zie dat jij gebruik maakt van het 3G netwerk. Zorg er dan ook voor dat het 4G schuifje in je toestel uitstaat.:D

Wat vaak ook oplossing biedt, is het herstarten van het toestel op het moment dat je op de locatie bent gearriveerd. Zo meldt je toestel zich daar opnieuw aan op het netwerk. Probeer ook eens handmatig verschillende netwerken op locatie. Dat kan enorm verschillen:)

Kun je me laten weten of het is gelukt?

@MichD Super bedankt voor de hulp!
Beste Ruud en MichD,

Bedankt voor jullie informatie, ik heb nu alles zo ingesteld zoals jullie zeggen dus ik ben reuze benieuwd of het nu wel werkt
Zodra ik weer in het buitenland ben geweest laat ik het gelijk even aan jullie weten.

Mvg
Marko
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Marko1965,

Goed om te horen dat de info van MichD en Ruud je geholpen heeft :)

Ik ga er vanuit dat je in het buitenland probleemloos op het internet kunt. Benieuwd naar je komende ervaring 🙂

Reageer