.

Beantwoord

Geen Internet in het Buitenland. Wat kan ik doen?

  • 27 November 2016
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Badge
betreft een HTC Desire 628,
Ik heb geprobeerd internet te verkrijgen via roaming maar krijg het niet voor elkaar.
Heb het handmatig instellen al geprobeerd, data aan, roaming aan en opnieuw opstarten.
Nog niets wil helpen. Hebben jullie nog een idee?
icon

Beste antwoord door Angela 28 November 2016, 15:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey LelijkeDraak 😃,

wat nog een noodzakelijk ding is om te roamen in het buitenland, is op Mijn Simyo>netwerkinstellingen> internet in het buitenland, die moet aanstaan anders kun je alles doen maar krijg je geen internet.
Hopelijk lukt het dan wel.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +9
Als LelijkeDraak84 een Prepaid aansluiting heeft dan zal internet in het buitenland nooit lukken want dat is alleen mogelijk met een sim-only abonnement.
Badge
Instellingen staan op internet in buitenland. En ik heb een sim only abo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi LelijkeMooieDraak84 ;)

Welkom op het Simyo Forum.

Het is altijd fijn om contact te kunnen houden met familie en vrienden als je in het buitenland bent. Niet alleen voor de gezelligheid, maar vooral als er dingende zaken gaande zijn.

Je hebt al een hoop ondernomen en ook de tips van PaulH en Scotsman heb je doorgenomen. Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd op de buitenlandoptie van jouw simkaart. Dit zorgt ervoor dat eventuele verstoringen gladgestreken worden. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Kun je mij vertellen of je nu wel een verbinding kunt maken?

Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon in plaats van deze automatisch te laten zoeken. Er zijn vaak meerdere netwerken beschikbaar. Ik raad je dan ook aan om degene te kiezen waarmee je het beste bereik hebt.

Geeft dit nog steeds geen resultaat? Dan wil ik je vragen een kleine test uit te voeren. Ben je in de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in de jouwe? Dit geeft ons een beter beeld van het probleem en wijst ons in de juiste richting. Houd je ons op de hoogte?

@PaulH & Scotsman, bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes,
Angela
Badge
Het is gelukt. Ik heb nu internet. Heel erg bedankt. Ik denk dat 't resetten goed heeft gedaan.
Reputatie 7
Badge +10
Kijk eens aan! Dat is precies het antwoord waar ik op hoopte 🙂 Ik wil je bij deze dan nog veel plezier wensen in het buitenland. Als ik nog eens iets voor je kan doen, dan weet je ons forum te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer