.

Beantwoord

Geen internet in buitenland. Hoe kan dit?


Hallo,

Ik heb steeds geen internet data in het buitenland.
Verschillende instellingen geprobeerd nog steeds niet gelukt.
Ik las over reset vanuit Simyo.
Kunnen jullie dit voor mij doen?
Ga morgen weer naar Duitsland kan ik het uitproberen.
Kan ik beter bij mobiele data instellingen, gebruikersnaam en wachtwoord leeg laten of KPN-GPRS gebruiken.
Ik gebruik een iPhone 6.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ray 4 March 2017, 12:53

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi,

Aan die instellingen moet je niks veranderen. Als je internet in Nederland werkt staat dat al juist.

Waar je wel zelf naar kan kijken is het volgende;

- Staat internet in het buitenland aan op je MijnSimyo (instellingen - netwerkinstellingen)

- Staat (data)roaming aan op je telefoon. (te vinden bij de netwerkinstellingen op je telefoon)

PS. Weet niet of je prepaid hebt of een abonnement. Maar met prepaid kun je niet in het buitenland mobiele data gebruiken, enkel Wifi.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Patrick0174,

Welkom op het Forum!

Balen dat je niet kunt internetten in het buitenland. 😞

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaat via Mijn Simyo. Erg vervelend dat het toch niet lukt om te internetten.

Om ervoor te zorgen dat je kunt internetten in het buitenland, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen je telefoon uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste gegevens registreert.

Werkt internet nog steeds niet in het buitenland? Controleer dan of '(data)roaming' aanstaat, zoals Ray heeft geadviseerd. Als dit uitstaat op je telefoon is het namelijk niet mogelijk om te internetten.

Als je in Nederland kunt internetten dan staan je internetinstellingen goed op je telefoon, zoals Ray aangaf. Om er zeker van te zijn dat alles goed is ingesteld kun je hier klikken. Je kunt dan per stap je internetinstellingen controleren.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Helaas werkt het nog steeds niet, gister in duitsland geweest geen data.
Alle instellingen staan aan zowel in mijn simyo als op telefoon. Ook dataroaming staat aan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Patrick0174,

Wat vervelend dat je nog steeds niet kan internetten in Duitsland.

Probeer eens handmatig een ander netwerk. Dit doe je door naar de instellingen in je telefoon te gaan, en dan te kiezen voor mobiele netwerken/aanbieder. Kijk dan eens welke netwerken je kan vinden. Je kan ze allemaal proberen.

Kan je dan wel internetten?

Groetjes,
Caspar
Je bedoelt dat als ik naar Italië rijd ik in België Handmatig moet zoeken en dan vervolgens weer in Frankrijk, Zwitserland en Italië.
Dat is niet meer van deze tijd en ook niet gebruikelijk bij andere providers.
Jammer dat dit de oplossing is volgens Simyo
Overigs heb ik deze optie geprobeerd was al eerder aangegeven bij ander topic. werkte niet en ben er 20 min mee bezig geweest. steeds opnieuw opstarten en zoeken. vervolgens werkte hij ook niet meer in nederland, dit heb ik wel kunnen verhelpen inmiddels.
Badge +7
Hoi Patrick0174,

Ik kan me voorstellen dat het erg onhandig is als je telkens handmatig van netwerk moet wisselen. Het is de bedoeling dat hij automatisch een internetverbinding met een netwerk maakt, helaas lukt dit niet altijd meteen. Wel jammer dat zelfs het handmatig zoeken naar een netwerk niet heeft geholpen.

Ik zie dat je geen 4G bundel hebt, maar heb je toevallig je toestel ingesteld staan op 4G? Als dit zo is, raad ik je aan om je toestel in te schakelen op 3G. Buitenlandse providers hebben vaak geen (goed werkende) 4G netwerken, waardoor dit problemen op kan leveren als je toestel wel op 4G staat ingesteld.

Als dit ook niet helpt, raad ik je aan om de volgende keer een kruistest te doen. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Het liefst doe je deze ruil met een simkaart die wel een internetverbinding krijgt in het buitenland. Zo kunnen we zien waar het probleem ligt, bij je simkaart of bij je telefoon.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Helaas heb ik alle opties geprobeerd en niet werkend gekregen, alleen de sim wissel niet gedaan. ik denk dat het helaas tijd wordt voor andere provider. Bedankt voor alle suggesties.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Patrick0174,

Jammer dat je het niet werkend hebt gekregen.

Een simwissel is op dit moment belangrijk om te achterhalen waar het probleem ligt. Zonder deze simwissel kunnen wij niet duidelijk vaststellen waar het probleem ligt. Kan je dit alsnog uitvoeren? Laat je het resultaat dan aan ons weten?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Caspar
afgelopen week 4G ingesteld op mijn telefoon.
het weekend naar duitsland en data werkt nu perfect zonder verandering van instellingen.
helemaal blij nu!!!
Reputatie 7
Badge +10
Wauw, dat is geweldig nieuws! Normaal gesproken is dit juist een 'boosdoener' in de instellingen. Wat goed dat het nu werkt. Ik hoop dat dit dan ook voldoende is om bij Simyo te blijven 🙂 Ook al is het jammer dat wij je niet direct aan een oplossing konden helpen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan zie ik je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer