.

Beantwoord

Ik heb geen data roaming op mijn Oneplus 3 sinds Android 7. Wat nu?

  • 11 May 2017
  • 5 reacties
  • 1938 Bekeken

Ik heb een Oneplus 3, waarop data roaming altijd zonder problemen heeft gewerkt. Sinds ik een update kreeg naar Android 7, in januari, is internet in Belgie of Frankrijk echter met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Ik kan wel bellen en SMS'en. Alle opties op telefoon en Simyo instellingen, hier op de website, heb ik in- en uitgeschakeld, telefoon elke keer opnieuw opgestart of flight mode aan/uit, in Belgie proberen handmatig een operator te selecteren, maar niets helpt.

Relevante telefooninstellingen:
Mobiele data: aan
Roaming: aan
Preferred network type: 2G/3G/4G (Automatic)
APN: KPN4G.nl (portalmmm.nl ook geprobeerd)

Ik ben de komende tijd een aantal keer overdag in Belgie, dus dat leek me een goed moment om hier wat hulp mee te vragen. Het kan natuurlijk zijn dat er gewoon een reset nodig is van mijn account, zoals ik al vaker op dit forum gelezen heb. Wie kan mij adviseren?
icon

Beste antwoord door Samantha 12 May 2017, 12:22

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi Anthracite,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je de laatste tijd problemen hebt met internet in het buitenland! Ik zie dat de instellingen van je simkaart juist staan. Toch heb ik voor de volledigheid je internetinstellingen een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk heb je de volgende keren dan geen problemen meer.

Goed dat je ook de instellingen van je telefoon hebt doorgegeven. Ik raad je aan op de APN op portalmmm.nl te zetten. Dit hoort in het buitenland gewoon te werken. Ik zie ook dat je 4G in je abonnement hebt. Niet overal in het buitenland is er een 4G dekking zoals wij hier in Nederland hebben. Je kunt daarom ook nog proberen om je toestel op 3G te zetten als je naar het buitenland gaat. Krijg je dan wel een internetverbinding?

Als dit allemaal niet geholpen heeft, raad ik je aan om ter plekke een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak zit, bij de instellingen van je telefoon, of bij de instellingen van je simkaart. Dan kunnen we je daarna gerichter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, Samantha. Mijn telefoon is een half uurtje uit geweest. Maandag ben ik weer in Belgie, dan ga ik het testen en je suggesties proberen. Helaas heb ik geen andere telefoon waar een nano SIM in past, maar misschien kan ik een adaptertje regelen.

Hopelijk is het opgelost voor we op vakantie naar Frankrijk gaan in juni.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Anthracite,

Graag gedaan namens Samantha :$

Mooi dat je je toestel uit hebt gedaan en dat je het maandag (vandaag waarschijnlijk) alweer gaat proberen! Laat je het ons weten of het allemaal weer werkt?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Het werkt weer! Vanmorgen Belgie ingereden, het werkte niet meteen, maar na overschakelen op de portalmmm.nl APN was er meteen een 4G-verbinding en heel de dag heeft het prima gewerkt.

Bedankt voor de assistentie, en voor de snelle reactie, Simyo!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anthracite,

Ah, dat is goed nieuws! Fijn dat je dit nog even aan ons hebt laten weten. Dan zitten wij niet zo in spanning 😉 Als je nog eens hulp nodig hebt, laat het dan weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela

Reageer