.

Beantwoord

Geen bereik in buitenland. Hoe los ik dit op?

  • 23 May 2016
  • 4 reacties
  • 190 Bekeken

Badge
Afgelopen week was ik vier dagen in België/Frankrijk. Kreeg op geen enkele manier internetbereik. Ook niet door alle netwerken handmatig te selecteren. Wat was het probleem?
Komende zomer ga ik voor een maand naar België/Frankrijk. Kunnen jullie mij garanderen dat ik dan wel bereik heb?
icon

Beste antwoord door Tiury 24 May 2016, 11:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aangenomen dat je een sim-only abonnement hebt en geen prepaid (daarmee is internet in het buitenland niet mogelijk), dan zou je kunnen controleren of mobiel internet in het buitenland aan staat op Mijn Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KSchimmel, welkom op het Simyo forum :)

Allereerst; wat onhandig dat je geen verbinding kreeg met internet in het buitenland. Zo te zien stond de optie op Mijn Simyo gewoon aan, dus mag je verwachten dat je hier geen problemen mee krijgt.

Om er zeker van te zijn dat dit niet alleen goed staat in ons systeem, maar ook op het netwerk, heb ik de optie zojuist opnieuw aangezet op jouw aansluiting. Dit zou dus niet voor problemen kunnen zorgen komende zomervakantie!

Wat ik nog wel graag voor je uitzoek, is of je internetinstellingen goed staan. Kun je ons laten weten wat voor mobiel je gebruikt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp, Scotsman 🙂!
Badge
Dank je Tiury,
Ik gebruik een LG G3s. Verder vraag je naar internetinstellingen, maar wat bedoel je daar precies mee?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi KSchimmel,

De internetinstellingen die in jouw telefoon staan, moeten op een bepaalde manier ingevoerd zijn. Op die manier kun je gebruik maken van zowel het internet in Nederland en in het buitenland. Het kan zijn dat er net even iets niet goed staat waardoor je wel een connectie in Nederland kunt maken, maar niet in het buitenland. Via onze toestelhulp, kun je de internetinstellingen eens doornemen,

Wil je dit proberen?

Groetjes,
Angela

Reageer