.

Beantwoord

Geen bereik buitenland, hoe ben ik weer bereikbaar?

  • 24 October 2012
  • 11 reacties
  • 1179 Bekeken

Beste SImyo,

Ik ben afgelopen maand 2x naar het buitenland geweest en ik heb totaal geen bereik daar.
5 dagen in Londen, geen netwerk te vinden.. dus onbereikbaar!
15 dagen in Turkije, geen netwerk te vinden!

Hoe kan het dat Simyo in het buitenland geen Bereik kan verzorgen?
Dit is hartstikke irritant en een slechte service..

groet,
Sanne
icon

Beste antwoord door Alex 26 October 2012, 13:41

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ik kom zojuist terug uit de Ardennen en had inderdaad ook totaal geen bereik tijdens mijn verblijf daar.

Beste SImyo,

Ik ben afgelopen maand 2x naar het buitenland geweest en ik heb totaal geen bereik daar.
5 dagen in Londen, geen netwerk te vinden.. dus onbereikbaar!
15 dagen in Turkije, geen netwerk te vinden!

Hoe kan het dat Simyo in het buitenland geen Bereik kan verzorgen?
Dit is hartstikke irritant en een slechte service..

groet,
Sanne
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sanne Reinaerts en sietske,

@Sanne. Volgens onze gegevens staat de optie 'bellen in en naar het buitenland' nog niet aan. Je kunt deze optie aan/uit zetten via je persoonlijke pagina. Zodra je de optie hebt aangezet, raad ik je aan het toestel uit/aan te zetten. Vervolgens kun je gebruik maken van bellen/sms-en in/naar het buitenland.

@sietske. Volgens ons systeem heb je gisteren de optie voor bellen in/naar het buitenland aan gezet. Omdat deze optie eerder uit stond, heb je geen gebruik kunnen maken van bellen in/naar het buitenland.

Groetjes,

Alex
beste moderator ik heb hetzelfde probleem ben momenteel in de Ardennen maar kan niet bellen smsen heb buitenland aan staan en heb geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren kunt u mij helpen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi handgranaat1234,

Welkom op het forum.

Ik zie dat je gisteren telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice.

De optie 'bellen in/naar het buitenland' stond voor je aansluiting aan. Vreemd dat je in de Ardennen niet kon aanmelden op een netwerk. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd voor je abonnement. Na de reset is verbruik in het buitenland te zien.

Kan ik hieruit opmaken dat de reset gewerkt heeft?
Al een aantal dagen ben ik in de Verenigde staten nu, maar het is onmogelijk om een netwerk te kiezen .. en de optie om in het buitenland te bellen staat aan? Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is en wat ik kan doen? Ik vind het erg vervelend dat ik nu helemaal niet bereikbaar ben.

Dank alvast!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi cruiser, welkom op het Simyo forum :)

Je optie 'Bellen in en naar het buitenland' staat inderdaad aan. Het staat verder ook goed op het netwerk, dus hier hoort het niet aan te liggen. Ondertussen heb ik je simkaart wel een reset gegeven. Wil je je telefoon uit en weer aandoen? Zo kan die zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Je vertelt daarnaast dat je geen netwerk kan kiezen. Zie je wel netwerken verschijnen op je telefoon en welke verschijnen er allemaal? Heb je ook 'data roaming' aanstaan in je telefoon? En staat 4G (en als je een iPhone hebt "EU Internet") uit?

Als je de mogelijkheid hebt om je simkaart te testen in een andere telefoon, dan kun je dit het beste even doen. En van welk type telefoon maak je gebruik?
Hallo Naomi, Dankjewel voor je antwoord. Ik ga proberen om m'n telefoon uit en aan te zetten. Het is maar een heel simpel Nokia'tje .. geen smartphone, maar z'n nummer weet ik niet precies. Ik zal later nog even laten weten hoe het gaat hier.
"No Network Found" is het enige bericht dat ik op m'n telefoon te zien krijg ..

Of zou het nog zo kunnen zijn dat m'n telefoon de amerikaanse netwerken niet herkent .. dat die bandbreedtes op de een of andere manier niet zijn ingebouwd? .. Het is overigens een Nokia 1616-2.

Wel lekker rustig zo , dat dan weer wel.
Reputatie 7
Badge +9
"No Network Found" is het enige bericht dat ik op m'n telefoon te zien krijg ..

Of zou het nog zo kunnen zijn dat m'n telefoon de amerikaanse netwerken niet herkent .. dat die bandbreedtes op de een of andere manier niet zijn ingebouwd? .. Het is overigens een Nokia 1616-2.

Wel lekker rustig zo , dat dan weer wel.


Jouw Nokia werkt helaas niet in N. Amerika want het is geen zgn. tri-band mobiel. Je Nokia ondersteunt alleen 900 en 1800 MHz GSM netwerken en die worden niet gebruikt in de USA.
Dankjewel Scotsman .. dat maakt een hoop duidelijk. Dan hoef ik het verder niet meer te proberen. Ik ga toch maar weer eens serieus nadenken over een moderner phoontje. Hier tussen de wolkenkrabbers in Chicago rondlopen met alle technologische vooruitgang om me heen begint nu toch wel erg asynchroon te voelen.

Dank voor je/jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cruiser,

Wat fijn dat er duidelijkheid is gekomen! Bedankt hiervoor Scotsman 🙂 Helaas betekent deze 'duidelijkheid' wel een kleine teleurstelling voor jou Cruiser. Snuif wat extra Amerikaanse lucht in en geniet van alles om je heen. Als je terug bent in ons regenachtige kikkerlandje, heb je de tijd om na te denken over een eventueel modern modelletje 😉 Heb je hierin advies nodig, dan zijn er genoeg experts aanwezig op het forum die je kunnen helpen met jouw keuze. Als je voor mij nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer