.

Beantwoord

Geen bereik in het buitenland, wat kan ik hieraan doen?

  • 19 May 2015
  • 2 reacties
  • 615 Bekeken

Hallo,

Ik heb met mijn telefoon altijd bereik gehad in het buitenland. De laatste tijd heb ik dat niet meer. Nu wil ik dit probleem oplossen voor dat ik weer naar het buitenland ga, maar hoe doen ik dit? En hoe weet ik of dit gelukt is?
icon

Beste antwoord door MichD 19 May 2015, 18:23

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Benteh,

Welkom op het forum van Simyo!

Ik zal je zo goed mogelijk helpen, om het probleem op te lossen.

Controleer als eerst binnen "mijn Simyo" of de optie "bellen in en naar het buitenland" op "aan" staat.
Je vind deze optie onder het tabblad "mijn instellingen & simkaart" of door (na inloggen) helemaal naar beneden te scrollen op het overzicht.

Controleer vervolgens in je smartphone of (data-) roaming wel is aangevinkt/ aan staat.
Zo niet, zet deze optie dan aan binnen de instellingen van je smarthone, meestal te vinden onder "mobiele netwerk of netwerk instellingen".

Als dit allemaal aan staat, zou je in principe probleemloos moeten kunnen bellen en sms'en in het buitenland.
Wil je eventueel ook gebruik willen maken van het internet (alleen als je een sim-only abonnement hebt), dan dien je ook de optie "internet op je mobiel - buitenland" aan te zetten binnen "mijn Simyo".

Ben je in het buitenland, dan kun je ook je smartphone handmatig laten zoeken naar een beschikbaar netwerk.
Deze optie vindt je binnen het menu van je smartphone, onder "mobiele netwerk of netwerk instellingen".

Hopelijk kun je nu in het buitenland probleemloos bellen en sms'en, en heb ik je probleem hiermee opgelost.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Benteh,

Welkom op het forum.

Spijtig om te horen dat je de laatste keer problemen hebt ondervonden met het bereik in het buitenland.

Om te kunnen bellen in het buitenland dient u de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan te zetten . MichD heeft al aangegeven waar in Mijn Simyo de optie kan aanzetten, dank daarvoor!

Verder zou je zijn overige tips kunnen opvolgen om verbinding te kunnen leggen met het buitenlandse netwerk. Houd je ons op de hoogte of de tips geholpen hebben?

Reageer