.

Beantwoord

Geen bereik Argentinie


Hallo,

Ik zit momenteel in Argentinie en heb hier helemaal geen bereik sinds het moment dat ik arriveerde. Er staat een 1 linksbovenin mijn scherm in plaats van het signaal dat aangeeft hoeveel bereik ik heb. Hoe kan ik dit oplossen, want ik kan ook bijvoorbeeld Mijning niet gebruiken.


Groeten Berry
icon

Beste antwoord door Ernst 13 May 2014, 14:42

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Weet je zeker dat bellen in/naar het buitenland aan staat op Mijn Simyo?
Waar doe ik dat?
Gevonden, bedankt!
Alleen.... Staat de 1 er nog steeds..
Reputatie 7
Badge +9
Twee suggesties: de telefoon helemaal uitzetten (sim eruit halen) en weer laten opstarten. Dan zoekt het toestel automatisch een netwerk. Verder ben ik benieuwd wat je ziet als je handmatig een netwerk probeert te kiezen. Er schijnen in Argentinie 4 netwerk operators te zijn (Claro, Movistar, Personal en Nextel) maar KPN heeft waarschijnlijk niet met alle vier een roaming overeenkomst. Als je op die manier geen passend netwerk weet te vinden dan moet je even het type telefoon vermelden, dan zijn er wellicht anderen hier die weten wat die 1 betekent.
Oke ik heb de simkaart eruit gehaald en opnieuw opgestart. Maar ik heb bewust een goed toestel meegenomen, geen smartphone. Het gaat om een samsung 5212. Dus ik zoek geen verbinding, maar ik wil gewoon netwerk om te kunnen bellen of smsen. Als ik handmatig netwerk zoek dan geeft hij aan dat er geen netwerk gevonden kan worden. Ik heb nu dus geen idee hoe ik kan zorgen dat ik verbinding kan krijgen..
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat een oplossing van een Simyo medewerker zal moeten komen (helaas is dit forum in het weekend maar zelden door Simyo moderators bemand/vrouwd) maar in de tussentijd zou je nog kunnen proberen of jouw sim wel een netwerk vindt als je hem in een andere simlockvrije telefoon plaatst. Doet hij het daar ook niet dan is er iets mis met de sim of je aansluiting. Iemand van Simyo kan in dat geval een reset van je aansluiting uitvoeren. Of een andere truc verzinnen.
Badge +8
Hoi berryvanacsh,

Dat is vervelend dat je geen netwerk vindt in Argentinië. Je hebt wel Roaming aanstaan op je toestel? je vindt dat onder Instellingen - Connectiviteit. Op jouw toestel staat dat standaard uit, lees ik op internet, dus dat kan het heel goed zijn. die optie moet aan staan om met een ander netwerk dan het eigen netwerk verbinding te kunnen maken.
Ik zie dat de optie Bellen in en naar het Buitenland op Mijn Simyo aanstaat. Ik heb die voor de zekerheid een reset gegeven, dus kun je nogmaals je toestel helemaal uitschakelen voor een minuut of 10, dan weer aanzetten en dan handmatig een netwerk zoeken?
Ik hoor graag van je wat er nu gebeurt.

Scotsman, bedankt voor de goede zorgen. Voor Simyo in het Buitenland vragen blijf jij toch wel de aangewezen persoon, hè ;)
Hoe is het daar in Bonnie Scotland?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9


Scotsman, bedankt voor de goede zorgen. Voor Simyo in het Buitenland vragen blijf jij toch wel de aangewezen persoon, hè ;)
Hoe is het daar in Bonnie Scotland?


Dank je, nae bad[1]
Het is alleen wachten op de Schotse onafhankelijkheid waarover we in september gaan stemmen in een referendum. Zeg, hebben jullie het domein simyo.co.scot al geregistreerd, ter voorbereiding van jullie lancering van Simyo Scotland volgend jaar?


[1] "not bad". Net als de Groningers hebben de Schotten in hun taalgebruik de neiging om niet al te enthousiast over te komen ook al zijn ze dat wel. 
Reputatie 5
Badge +11
Oh oh... Berryvanasch, ik ben bang dat je helemaal niet kunt gaan bellen met jouw telefoon in Argentinië :(

De Samsung C5212 kan op 2 frequenties het GSM signaal ontvangen en uitzenden: 900 en 1800 Mhz.
In Argentinië gebruikt men 850 en 1900 Mhz.

Misschien kun je een lokaal simlockvrij toestelletje kopen en die gebruiken?
Bedankt voor je reactie Ernst. Momenteel zit ik in Uruguay en ik zie hier, in tegenstelling tot in Argentinie, wel de balkjes die mijn ontvangst aangeven. Maar als ik een sms wil ontvangen van Mijning, om bankzaken te regelen, dan ontvang ik deze niet. Zou dit ook aan het toestel liggen? En zal dit probleem ook blijven bestaan in Brazilie, Bolivia en Peru?

Groetjes Berry
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb het niet uitgezocht maar het is mogelijk dat in Uruguay andere frequenties gebruikt worden dan in Argentinie. Dat zou de balkjes kunnen verklaren. Wat niet-ontvangst van ING smsjes betreft: daar is in mijn ervaring geen pijl op te trekken. Jarenlang kwamen ze hier in de UK bij mij aan, maar ineens werd de ontvangst erg onbetrouwbaar en maandenlang kreeg ik ze helemaal niet. Contact opgenomen met ING en met mijn provider hier, maar daar werd ik absoluut niets wijzer van. Met andere woorden niemand had een oplossing voor het probleem. Totdat de smsjes ineens weer aankwamen, en dat is tot nu toe nog steeds zo. Het heeft helemaal niets met je toestel te maken. Internationale smsjes komen gewoon niet altijd aan, en waar dat aan ligt weet niemand. Wat wel werkt is de ING computer je laten opbellen met de TAN code. Gebruik die methode dus zolang de ING smsjes niet aankomen.
Badge +8
Hoi BerryvanAsch,

Dan was dat het dus, wat Ernst heeft gevonden over de frequentie van het netwerk. Dat wist ik helaas niet.
Over de ING smsjes, dat heeft Scotsman al goed uitgelegd. Daar kan ik eigenlijk niks aan toevoegen. Ik zou ook voor de oplossing gaan die Scotsman aandraagt.

Dat is een hele reis die je maakt, zeg 🙂 Wauw, ik ben een beetje jaloers. Ik ben Europa pas 1 x uit geweest.
Ben je daar voor plezier? Of voor werk?

Groetjes,
Charlene

Reageer