.

Beantwoord

Gebeld door onbekende nummers. Hoe weet ik of ik kan terugbellen?

  • 17 May 2016
  • 2 reacties
  • 301 Bekeken

Hoe weet ik of een buitenlands nummer waardoor ik gebeld wordt een fraude nummer is of niet?
icon

Beste antwoord door Hans63 17 May 2016, 15:49

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Cindy van Peufflik, welkom op het Simyo forum 🙂.

Je stelt meteen een hartstikke goede vraag, waar Hans63 een super antwoord op heeft. Eigenlijk kan ik zelf geen beter antwoord verzinnen 🙂. Het Googlen van nummers is het belangrijkste, want online worden deze nummers altijd actief bijgehouden door een groep mensen. Als je dit doet voor het terugbellen, kan het haast niet misgaan.

Weet je nu wat je te doen staat?

Groetjes, Tiury

Hartstikke bedankt voor het antwoord Hans63!
Reputatie 2
Badge +2
Als die vraag speelt op het moment dat je telefoon overgaat met zo´n nummer, dan is het niet echt te doen om even te Google´n op dat nummer. In dat geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en niet opnemen, en als je de tijd hebt even rustig ervoor te gaan zitten om wat info over dat nummer de vergaren.
Maar over het algemeen denk ik dat als je contacten in het buitenland hebt, dan staan de nummers waarvan je telefoon kan verwachten wel in je contactlijst met naam en toenaam, en zie je vanzelf of het binnenkomend buitenlandtelefoontje vertrouwd is.
In alle andere gevallen zou ik niet opnemen, en op zeker niet terugbellen!
Scammers verdienen daar n.l. aan; je belt dan zeer waarschijnlijk naar een peperduur nummer waar de eigenaar dik aan verdient.

Reageer