.

Beantwoord

Hoe gaan de roamingkosten eruit zien vanaf juni?

  • 7 February 2017
  • 3 reacties
  • 211 Bekeken

In juni 2017 kan iedereen kosteloos internetten in het buitenland (EU), bij sommige providers kan dat nu al.
Mijn vraag is kun je nu ook al bij Simyo in je standaard internet bundel zonder extra kosten in het buitenland internetten.
Met vriendelijke groet,

Mitchell
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 February 2017, 08:05

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Nee msiemensma,

dat komt vanaf medio 2017 dus in de zomer denk ik.
Dan pas kan je zonder extra kosten in het buitenland internetten met abonnement.

Groet Paul.
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145

Vanaf medio 2017 komt verbruik in de EU uit je Nederlandse bundel. Je betaalt dan voor je gesprek, sms’je of internetgebruik hetzelfde als dat je in
Nederland zou doen.

Bijvoorbeeld: Je belt 30 minuten van Frankrijk naar Nederland. Je had nog 20 minuten over in je bundel. Die 20 minuten bel je op en alleen voor de 10 minuten daarna betaal je het buitenbundeltarief. Net als in Nederland.

🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Msiemensma,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je je hierin interesseert 🙂 Op het moment betaal je binnen de EU € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms. Deze kosten vallen per definitie buiten de bundel. Dat houdt dus in dat je je internet- of belbundel niet kunt gebruiken in het buitenland. Vanaf 15 juni 2017 zal dit allemaal veranderen. Binnen de EU bestaan dan roamingkosten niet meer. Je zult dan gewoon kunnen bellen, internetten en sms'en vanuit je normale bundel(s). Friesian legt dit heel goed uit met een voorbeeld: als je nog 30 minuten hebt, dan kun je deze minuten gerust gebruiken in het buitenland. Je krijgt dan geen extra kosten, tenzij je buiten je bundel belt of internet.

Hoe de buitenbundelkosten er precies uit gaan zien, is nog niet duidelijk. Zodra daar meer informatie over is, zal dat gewoon op de website verschijnen. Ik raad je dus sterk aan om de tarievenpagina in de gaten te houden voordat je op vakantie gaat. Daar staan de meest up-to-date gegevens!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ PaulH en Friesian, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer