.

Beantwoord

Ik ga naar het buitenland, kan ik dan Internet buitenland aanvinken?

  • 28 March 2015
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Ik ga 14 dagen naar Tsjechië kan ik dan internet buitenland aan vinken ?
icon

Beste antwoord door MichD 28 March 2015, 16:39

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Knappertje,

Heerlijk dat je twee weken naar Tsjechië gaat, hoop dat je daar veel plezier zult hebben.

Maar goed, even terug naar je vraag.
Als je gebruik wilt maken van internet op je smartphone in het buitenland, dien je zorg te dragen dat alles goed geactiveerd is.
Log in bij "mijn Simyo" waarna je automatisch op het overzicht terecht komt, het scherm waar je ook je actuele verbruik kunt inzien.
Scroll dan helemaal naar beneden, waar je dan de optie "internet op je mobiel - buitenland" kunt aanzetten.
Deze optie vindt je ook onder het tabblad "mijn instellingen & simkaart".

Als je deze optie hebt aanstaan, zorg er dan ook voor dat de optie data-roaming binnen je toestel aan ge-vinkt staat.
Deze optie vind je meestal bij "mobiele netwerken" in het menu van je toestel.

Staat dat allemaal goed, dan kun je dus internetten op je smartphone in Tsjechië.
De kosten zijn dan wel € 0,25 per MB, waardoor de kosten dus ongemerkt kunnen oplopen.
Ik adviseer je ook, om gebruik te maken van een lokale Wi-Fi netwerk, zodat je kosten laag kunt houden.

Wens je een fijne vakantie toe!
Reputatie 4
Badge +8
Toevoeging:
Mocht je gebruik maken van "Simyo prepaid", dan kun je helaas geen gebruik maken van het internet in het buitenland, en ben je dus afhankelijk van een Wi-Fi netwerk.
Ik meld dit nog maar even, omdat het niet duidelijk is of je nu een prepaid of sim-only hebt bij Simyo.
MichD bedankt voor je uitleg.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Knappertje, welkom op ons forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Buitenland, maar verder is er niets toe te voegen aan het antwoord van MichD :D

Is het allemaal duidelijk voor je?

Reageer