.

Beantwoord

Foute berichtgeving over dataverbruik buitenland, hoe kan dat?

  • 5 August 2014
  • 12 reacties
  • 1026 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Ik kreeg op mijn mobiel een SMS waarin stond dat ik over de 50 Euro (60,50 inc btw') aankosten had gemaakt en de bundel automatisch werd afgesloten. Ik kon deze weer aanzetten , maar dat koste dan 4,5 Euro per Mb.
Dit was in tegenspraak met de SMS van juni dat vanaf 1 juli data in het buitenland nog slechts 25 cent per Mb kost.

Bij mijn terugkomst bleek ik ook slechts 20 Euro verbruikt te hebben , ik heb het idee dat deze SMS verouderd is en niet past bij de nieuwe tarieven vanaf juli 2014.
icon

Beste antwoord door Tiury 6 August 2014, 11:36

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi PatG,

Wat goed dat je hier van op de hoogte brengt! Als we dit soort geluiden niet horen, kunnen we er ook niets aan doen 😃! Kun je me vertellen wanneer je dat SMS'je precies hebt ontvangen? Ik kan met die informatie contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN, zodat we er meer over te weten kunnen komen 🙂.

Ik hoor het graag van je!
Badge
Hoi tiury
Helaas heb ik het SMS-je verwijderd, maar dat moet omstreeks 25/26 juli geweest zijn.
Badge +6
Hoi PatG,

Dankjewel, ik ga er achteraan en laat het je weten wanneer ik hier meer duidelijkheid over heb!

Wat ik trouwens nog wel graag zou willen weten, is waar je ongeveer in Frankrijk zat toen je dit sms'je kreeg?
Badge
Ik zat in de Morvan, in de buurt van Dijon.
Badge +6
Hoi PatG,

Dankjewel voor deze informatie. Ik heb het doorgezet naar onze Netwerkspecialisten om uit te zoeken hoe of wat! 🙂
Badge +6
Hoi PatG,

Er stond inderdaad iets niet helemaal goed, waardoor je de sms met deze tarieven hebt ontvangen. Dit gaat zo spoedig mogelijk worden aangepast.

Dankjewel voor het melden! Valt je nog wat op, dan horen we dat graag van je! 🙂
Deze topic is van een jaar geleden. Nu overkomt mij hetzelfde. Ik zat In Denemarken, zone 1. Kreeg een SMS (bewaard!!) dat mijn verbruik 80% bereikt had. Het tarief bij doorgaan zou € 4,84 per MB zijn. Mijn datalimiet zou met € 60,50 nu bereikt zijn. Ik hoop dat de factuur anders uitwijst. Wel jammer dat je eerst een shock krijgt, het hier moet opzoeken om iets gerustgesteld te worden. Ik wacht af:?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roelio,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat je hier even van geschrokken bent kan ik begrijpen!

Het tarief per MB in Denemarken is €0,25. En dus niet het hoge tarief wat je te zien kreeg. Sorry voor deze verwarring. Heb jij het sms'je nog waarin dit stond? Zo ja, wil je hier een printscreen van sturen? Dan kan ik dit doorzetten. Zo kunnen we uitzoeken hoe het kan dat jij verkeerde informatie hebt gekregen. Alvast bedankt voor de extra informatie.

Groetjes,
Angela
Bij deze de printscreen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Roelio,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons te voorzien van deze screenshot 🙂. Ik heb 'm direct doorgestuurd naar degene die hier verantwoordelijk voor is. Gelukkig is dit tarief niet doorgerekend. Je kunt dus gerust Ja sms'en en doorgaan met internetten tegen een tarief van €0,25 per MB.

Groetjes, Tiury
Ok. Ik probeerde trouwens de link via Hotmail op mijn Windows Phone te openen. En kom dus op de mobiele website, maar dat gaat niet goed. Ik krijg het bericht heel kort te zien en ga dan terug naar de homepage. Dit ter info
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Roelio,

Dankjewel voor het melden. Het kan kloppen dat je dit ervaart. We zijn hiervan op de hoogte en werken er aan om dit natuurlijk op te lossen 🙂 Er gaat waarschijnlijk wel even overheen.

Mocht je nog een vraag aan ons hebben, dan weet je het forum te vinden 🙂

Reageer