Sticky

FAQ: Wat moet ik weten over bellen en internetten in het buitenland?

Reputatie 4
Badge +10
  • Community manager
  • 4966 reacties
Hoi allemaal,

Je kunt bij Simyo bellen/sms'en en internetten in het buitenland met jouw Sim Only abonnement. Als je hier gebruik van wil maken, ga je via Mijn Simyo naar het kopje Instellingen > Netwerkinstellingen en zet je de volgende opties aan:

• Internet op je mobiel in het buitenland
  • Bellen in en naar het buitenland (Uiteraard kun je dan ook gebeld worden en sms'en)

(Data)roaming

Als je gebruik gaat maken van internet in het buitenland, dan zal de (data)roaming in je telefoon ook aan moeten staan. Alleen de optie in Mijn Simyo aanzetten is niet voldoende.

In een Android telefoon ga je naar: Instellingen > Draadloos en Netwerken > Gegevensroaming. Maak je gebruik van een iPhone? Dat kom je hier via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Dataroaming.

(Schakel je telefoon na het wijzigen van deze opties voor vijf minuten uit)

Na het opstarten van je telefoon, is je simkaart klaar om verbinding te maken met een buitenlands netwerk. Als je telefoon niet automatisch verbinding maakt met een buitenlands netwerk, start dan je telefoon opnieuw op en zoek handmatig naar een netwerk.

Met een Prepaid simkaart kun je helaas geen gebruik maken van internet in het buitenland. Bellen, gebeld worden en sms'en is wel mogelijk. Natuurlijk kun je altijd gebruik maken van wifi.

Kun je wel bellen, maar niet internetten in het buitenland?

Stel dan je internetinstellingen opnieuw in met behulp van het topic 'Hoe stel ik mijn smartphone in voor internet?'. Het is met Simyo Prepaid niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Maak je gebruik van een iPhone? In dit topic geven we nog wat tips & tricks 🙂

Let op! Al je verbruik in het buitenland valt buiten je bundel. Lees hier meer over op de tarieven pagina. Sinds 1 juni 2017 zijn er een aantal dingen gewijzigd. Bellen en internetten in de EU (Zone 1) valt nu namelijk binnen je bundels. Wil je meer weten over deze aanpassingen? Dan kun je hier klikken. We leggen je alles uit op deze speciale pagina.

Alle informatie in dit topic wordt in dit blog uitgebreid uitgelegd.

Tip: sla je telefoonnummers op met de juiste landcodes, zodat je vanuit het buitenland makkelijk kunt sms'en. Bijvoorbeeld: 0612345678 wordt dan 0031612345678 of +31612345678.
Reageren op dit onderwerp niet mogelijk