.

Beantwoord

Extra kosten buiten je bundel door bellen in Spanje, hoe kan dit?

  • 26 October 2015
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

Ik heb een abonnement van 300 min/sms voor 6 euro voor het eerst. Ik ben deze vakantie in Spanje geweest en heb daar even gebeld. nu staat er bij buiten je bundel dat ik 0,42 cent moet betalen. Wat ik had begrepen is dat het gewoon van die 300 min/sms af zou gaan als je in het buitenland belt, hoe komt het dat ik dan extra moet betalen?
icon

Beste antwoord door MichD 26 October 2015, 23:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste hennienederland,

Hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Ik ben bang, dat je het niet helemaal begrepen of gelezen hebt.
Want het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland, wordt bij Simyo apart in rekening gebracht.
Het is dus niet zo, dat bellen of sms'en in het buitenland (roaming) van je bundel af gaat, zoals jij dat in eerste instantie had begrepen.

Er zijn providers (zoals bij T-Mobile en zins deze week ook Ziggo Mobiel) die wel het bellen en sms'en in het buitenland gewoon van je bundel af halen, zonder dat deze belminuten of sms'jes apart in rekening worden gebracht.
Maar helaas, geldt dit (nog) niet bij Simyo!

Voor bellen in zone 1 (waar Spanje onder valt), betaal je € 0,23 cent per minuut, en voor het versturen van een sms bericht betaal je € 0,08 per 160 tekens.
Meer info via volgende link: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348?c=371

Dus die € 0,42 cent zou je dus (helaas) gewoon moeten gaan betalen.
Maar dan weet je het nu wel voor de volgende keer, als je weer naar het buitenland gaat!
Het wordt dus niet verrekend met je bel/sms bundel, maar apart in rekening gebracht op je factuur.

Ik hoop dat het je nu duidelijk is.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi hennienederland, welkom op het Simyo forum!

Fijn om te zien dat MichD al een uitgebreide reactie heeft gegeven. Al het verbruik in het buitenland wordt buiten je bundel berekend. Voor de tarieven kun je hier kijken. Je ziet daar een overzicht staan van de kosten.

Heb je nog vragen?

@MichD; dankjewel voor je volledige antwoord 🙂

Reageer