.

Beantwoord

Duurdere smsjes naar het buitenland dan bij tarieven aangegeven. Hoe kan dit?

  • 1 February 2016
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Gisteren heb ik een aantal smsjes naar het buitenland verstuurd, naar Bolivia om precies te zijn. Op jullie tarievenpagina staat dat de smsjes naar dit land 25 eurocent kosten, echter is er van mijn beltegoed voor iedere sms 0,51 euro afgehaald, meer dan het dubbele… Sommige smsjes waren erg groot en sommige maar 1 regel, maar voor IEDERE sms is dezelfde 51 eurocent gerekend (weet niet of dat altijd zo is want ik sms eigenlijk nooit).

Ik baal hier erg van, waarom staat dit tarief niet goed aangegeven op jullie website? Wanneer ik zoek bij buitenlandse tarieven en smsjes versturen vanuit Nederland naar Bolivia staat er toch echt 25 eurocent...
icon

Beste antwoord door Tiury 2 February 2016, 10:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi marielle23,

Welkom op het Simyo forum.

Zo te zien zijn het MMS-jes geworden, een smiley in een SMS zorgt er al voor dat het een MMS wordt, voor MMS geldt een hoger tarief. Een SMS naar meerdere personen tegelijk kost uiteraard ook meer.
51 cent is het tarief vanuit Bolivia naar Nederland. Kan het misschien ook zijn dat het verkeerd om berekend wordt?
Niet alle smsjes bevatten een smiley, hooguit sommigen bevatten dit: 🙂, maar niet allemaal. De smsjes zijn echt maar naar 1 persoon verstuurd en zijn soms maar een regel lang, maar voor alle smsjes is hetzelfde bedrag gerekend.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi marielle123, welkom op het Simyo forum :)

Wat verwarrend dat er op de tarieven pagina staat dat sms'en naar Bolvia € 0,25 staat, maar er telkens € 0,51 in rekening wordt gebracht. Dit komt nou niet echt met elkaar overeen. Ik ga dit meteen uitzoeken met onze technische afdeling om te zien of de tarieven wel kloppen!

Ik kom hier meteen op terug als ik meer informatie heb 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp, franswon en Raytje!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi marielle123,

Nou, na een boel uitzoekwerk heb ik samen met de IT-afdeling moeten concluderen dat de informatie op de tarievenpagina niet juist is. Het tarief dat is doorberekend klopt, want een sms naar Bolivia kost € 0,51 in plaats van € 0,25.

Omdat dit verkeerd is gecommuniceerd, kom ik je tegemoet in de kosten die je tot nu toe hebt verbruikt en voeg ik het verschil weer meteen terug aan je beltegoed. Helaas kan ik in de toekomst niets doen aan het tarief, dus vanaf dit moment kost het je wel € 0,51 en uiteraard passen we dit ook zeer snel aan op de website.

Sorry voor de verwarring!

Groetjes, Tiury

Reageer