.

Beantwoord

Dataverbruik in Turkije, hoe komt het dat ik een sms krijgt 80 % verbruikt?

  • 14 May 2015
  • 3 reacties
  • 344 Bekeken

Zit momenteel in Turkije. Vanmorgen stond mn data nog op bijna 1700mb tegoed en nu krijg ik in eens een berichtje dat ik 80% verbruikt heb? Hoe kan dit? Heb enkel 3g aangehad om 1 foto te uploaden op FB, en om te kijken of er nieuwe mail was, die er geen was. Graag heel snel een antwoord, want met de wetenschap dat de kosten hier 5€ /mb zijn heb ik geen fijne vakantie meer.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 May 2015, 22:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
MBs in het buitenland gaan NIET van de bundel af, maar zijn losse verbruikerskosten. De MBs, die jij hebt gebruikt kosten dus 5 euro per MB.

Maar gelukkig zit hier wel een limiet op! Een provider is verplicht data-roaming te blokkeren bij 50 euro (ex BTW) aan data verbruik in het buitenland. Gezien het 1 MB 5 euro kost, kun je zo'n 12,1MB verbruiken voordat je daaraan zit.

De SMS waarschuwt dat je al 9,68 MB hebt verbruikt hiervan en dus nu al € 48,40 op de factuur hebt staan.

Bij 100% krijg je ook een SMS, waarin staat dat data-roaming geblokkeerd is en dat je kan SMSen om deze limiet op te heffen. Indien je dit doen kun je door, maar de MBs blijven dan nog steeds 5 euro per MB!
Compliment Groentjuh, duidelijk naar mijn mening. Puntjuh dur bij !:)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Johanb, welkom op het forum van Simyo!

Fijn om te zien dat Groentjuh je vraag al heeft beantwoord. Heb je hier ook vragen over?

@Groentjuh; net als Friesian ook mijn complimenten! Ik vind je uitleg ook heel duidelijk, dankjewel daarvoor 😃

Reageer