.

Beantwoord

Data buitenland

  • 27 August 2017
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

Ik heb data gekocht voor 1000 MB voor Euro 10. Ik ging met vacantie naar Italie, Frankrijk en Spanje. Het werkte perfect voor 1 week in Rome en Cannes. Daarna kreeg ik geen data meer. Ik heb geen enkele instelling veranderd. Ik dacht eerst dat de 1000 MB opgebruikt was, dus heb ik een andere simkaart met een ander nummer 1000 MB voor Euro 10 gekocht. Helaas werkte dit ook niet. Zou je mij kunnen vertellen wat ik kan doen? Dit is dan voor mijn volgende reis.
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 August 2017, 23:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron,

Ik snap dat je dat apart vindt! Dat is het ook. Er is bij zo'n aansluiting een fout aanwezig Het is dus niet de bedoeling dat het kan.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
Best apart.....eerder gelezen dat dit technisch niet mogelijk was😕
Reputatie 5
Badge +5
Hoi nitisusanta,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je dit bij ons navraagt. Ik kan me voorstellen dat deze ervaring wat verwarrend is geweest. Ik ga je uitleggen wat er is gebeurd.

Met Simyo Prepaid kun je inderdaad niet internetten in het buitenland. Onlangs is het echter per abuis voor voor Prepaid-klanten tijdelijk mogelijk geweest om toch verbinding te maken met internet. Dit hebben we inmiddels weer rechtgezet, hierdoor kon je inderdaad plots niet meer internetten. Je hebt geluk gehad dus! Het verbruik dat heeft plaatsgevonden zal uiteraard niet in rekening worden gebracht, het betrof hier immers een foutje van onze kant. Excuses voor de verwarring!

Overstappen naar Sim Only kan inderdaad gemakkelijk via Mijn Simyo via je Overzicht. Binnen twee dagen wordt je aansluiting omgezet waarbij je je simkaart én telefoonnummer behoudt. Handig hè?

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian en Wimj12, bedankt voor de input!

Groetjes,
Els
Ik zag duidelijk 3G dus geen wifi. Ik heb dus geluk gehad.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb niet aangegeven dat ik een prepaid simkaart van Simyo heb.

Wellicht heb je in Rome en Cannes meegelift op een gratis, open Wifi netwerk.
Anders is er iets heel vreemds aan de hand.
Dat kan ja maar is naar mijn mening omslachtig, maar het kan en wie weet bevalt sim only je wel beter.
*edit
Vooral terugzetten naar sim only is nogal omslachtig.
https://www.simyo.nl/klantenservice/bestellen-overstappen-1/info-over-overstappen-2
Klik maar eens op de laatste optie(s).
Kan ik met dezelfde prepaid simkaart die ik heb met prepaid simkaart omzetten in sim only die ik maandelijks kan opzeggen en weer omzetten in prepaid? Ik ben best tevreden met de prepaid. In geval ik naar het buitenland ga, kan ik dan mijn prepaid tijdelijk omzetten in sim only.
Dan heb je even geluk gehad, denk ik, prepaid internet in buitenland via Simyo kan niet wel met sim only.
Dus als andere opties bij behoud van prepaid is een lokale sim of wifi om in het buitenland te kunnen internet gebruiken.
Ik heb niet aangegeven dat ik een prepaid simkaart van Simyo heb.

Reageer