.

Beantwoord

Kan ik een bundel kopen bij een lokale provider in het buitenland? (LBO)

  • 18 January 2017
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Badge
Klopt het dat ik een internetbundel via KPN kan aanvragen voor mijn vakantie? (LBO)
icon

Beste antwoord door Asma 18 January 2017, 17:17

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nee dat kan niet.
Badge
Waarom word ik dan verwezen naar deze site: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm ?
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie op die site niets staan over Simyo. Dat is niet verwonderlijk want KPN en Simyo zijn verschillende providers.
Door wie werd je verwezen dan?
Reputatie 7
Badge +9
Nee, Local Break Out werkt anders. Met LBO kun je, indien je een provider vindt in het land waar je op vakantie gaat, je databundel kopen bij die lokale provider.

Zo biedt een Litouwse provider Widerfi databundels aan voor binnen Litouwen. Als je dan in Litouwen bent, dan kun je een databundel kopen bij Widerfi (Simyo/KPN klanten niet, want lijkt geen roaming mogelijk te zijn naar dat netwerk) en door het APN te veranderen, die bundel gebruiken i.p.v. de per MB tarieven van Simyo.

Dat is overigens nog de enige provider, die LBO aanbied. Er was ook in Slovenië een provider geweest genaamd Tusmobil. Die bestaat alleen niet meer.

Met LBO kun je dus alleen bundels kopen bij de provider waar je direct aan verbonden zit. Als je in Griekenland bent en roamt bij een Griekse provider, die LBO bundels heeft, dan zou je die kunnen gebruiken. LBO maakt het dus niet mogelijk om bundels van KPN te gebruiken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi estougeriena,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt.

Ik moet zeggen dat je wel gelijk een hele goede vraag stelt! LBO wordt door KPN ondersteunt, dit betekent dat je een internetbundel kunt afnemen bij een roamingpartner, zoals Groentjuh al aangaf. LBO werkt dus niet binnen Nederland.

Alleen is het zo dat onze roamingpartners op dit moment geen LBO ondersteunen. Dit betekent dat het dus ook niet mogelijk is om een lokaal internetbundel te activeren. Zodra er wel providers zijn die dit aanbieden, kun je de lijst met aanbieders en alle andere belangrijke informatie vinden op www.kpn.com/eu.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Raytje, Scotsman bedankt voor het meedenken. Groentjuh erg bedankt voor het uitzoeken!

Groetjes,
Asma

Reageer