.

Beantwoord

Buitenlandse stage en sim only abonnement. Wat nu?

  • 15 March 2016
  • 3 reacties
  • 433 Bekeken

Ik ga naar het buitenland op stage.
Wat kan ik het beste met mijn sim only abonnement doen?
icon

Beste antwoord door Angela 16 March 2016, 09:54

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi MirteHopman

Welkom op het Simyo Forum.

Wat gaaf dat je voor een stage naar het buitenland kunt gaan! Dat je nu graag de mogelijkheden voor jouw abonnement wilt weten kan ik begrijpen. In mijn ogen hebt je 3 opties waarvan 2 ervoor zorgen dat jij jouw nummer kunt behouden.

De eerste optie houdt in dat je jouw Sim Only Abonnement behoudt. Je zet de databundel uit en je belbundel op zijn laagst. Op deze manier heb je zo min mogelijk kosten in de maand. Verder is het dan verstandig om hem verder niet in het buitenland te gebruiken om eventuele verdere kosten te voorkomen.

De 2e optie is een overstap naar Simyo Prepaid. Je vraagt een nieuw startpakket uit met nummerbehoud. Je krijgt dan wel een nieuwe simkaart en jouw eigen telefoonnummer wordt op deze simkaart gezet. Je hebt in dit geval geen maandelijkse kosten. Als je terug bent kun je hem weer omzetten naar een Sim Only. Er is 1 voorwaarde, je moet 1 keer in de 6 maanden gebruik maken van de aansluiting om hem actief te houden. Een sms'je is in de geval genoeg :)

De laatste optie is mijn minst favoriete optie. Je kunt opzeggen. Dit betekent dat je geen kosten hebt en je verder niet druk hoeft te maken om het actief houden van je nummer. De nadelen? Je kunt jouw nummer niet behouden en je bent geen klant meer van de meest geweldig provider ;)

Laat je het weten als je nog wat informatie nodig hebt of vragen hebt hierover? Ik wens je alvast een goede stage periode toe :D

Groetjes,
Angela
Hallo!
Ik zit met hetzelfde 'probleem' komende 5 maanden. Ik ben intussen al begonnen en heb inderdaad alles op minimaal gezet. Nu heb ik dus een andere Spaanse simkaart met spaans nummer.

Maar, collega's vroegen naar mn provider en zeiden dat ook in Spanje Simyo actief is. Kan ik dan niet gewoon door met mn huidige abbonoment en mijn eigen (NL) telefoon nummer? Veel zou er niet veranderen of toch wel?

Ik hoor graag het antwoord.

Groetjes,
Kareem
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kareem,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je de aankomende tijd in Spanje kunt vertoeven 🙂 Dat je nu naar een goede oplossing zoekt, is te begrijpen.

Het is heel slim dat je al je bundels op een laag pitje hebt gezet zodat je niet te veel betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Het klopt dat er een Simyo in Spanje bestaat. Helaas staat dit verder 'los' van de Nederlandse variant. We kunnen jouw nummer hier niet naar overzetten, simpelweg omdat jij een Nederlands telefoonnummer hebt. Dit nummer kan niet overgenomen worden door een buitenlandse provider.

Daarnaast heeft Simyo EspaƱa zijn eigen voorwaarden en bundels. Dit maakt het buiten het Nederlandse nummer allemaal ook niet makkelijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer