.

Beantwoord

Buitenland en nummerbehoud. Hoe werkt dit?

  • 6 August 2017
  • 1 reactie
  • 1476 Bekeken

Ik zal voor langere tijd buiten de EU verblijven. Als ik mijn abonnement opzeg en een prepaidkaart neem met nummerbehoud: 1. hoe zet ik mijn bestaande contacten/adressen over naar mijn nieuwe kaart, 2: hoe zit het met Whatsapp zolang mijn tijdelijke nummer nog niet is overgezet naar mijn oude? Whatsapp werkt toch met je eigen telefoonnummer? 3. Kunnen mijn contacten mij nog bellen zolang het tijdeljke nummer nog niet is overgezet?
Bedankt al Vast!
icon

Beste antwoord door Angela 10 August 2017, 22:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi ErCe,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen. Op deze manier kun je helemaal voorbereid op reis gaan :)

Ik zie dat je hierover ook contact hebt gehad met mijn collega via een e-mail. Het spijt me dat wij niet eerder hebben gereageerd via deze weg. Vanwege drukte duurt een antwoord jammer genoeg langer dan je van ons bent gewend. Mijn collega heeft je antwoord kunnen geven op al je vragen. Ik zal dat hier nog even kort voor je samenvatten.

Allereerst raad ik je aan om dit blog te bekijken. Hierin staat een volledig uitleg voor het overzetten van je gegevens. Verder kun je WhatsApp gewoon blijven gebruiken. Je kunt in de instellingen van WhatsApp namelijk zelf je nummer wijzigen. In jouw geval zou ik dat niet doen, omdat je jouw eigen telefoonnummer na enkele dagen alweer terug hebt. Het tijdelijke nummer hoeft er dus niet ingezet te worden.

Jouw contacten kunnen jou gewoon benaderen op je tijdelijke nummer. Dit is helemaal geen probleem. Het is wel van belang, dat jouw nieuwe Prepaid simkaart eerst 1 keer gebruikt is in Nederland. Deze connectie met het Nederlandse netwerk is nodig. Je kunt anders geen netwerk vinden in het buitenland. Na het overzetten van jouw nummer, kan het zijn dat je jouw telefoon opnieuw op moet starten om weer bereik te hebben.

Ik hoop dat je er zo uit gaat komen en ik wens je alvast een fijne tijd toe in het buitenland. Als ik nog wat voor je kan doen, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer