.

Beantwoord

Buitenland betaalbaar uit abonnement?


Badge +1
Hoi, als je een abonnement hebt van bv. 200 belminuten en 500 MB, en je hebt alles online ingesteld om in het buitenland te kunnen bellen, sms'en, whatsappen en te internetten, worden de kosten van je verbruik in het buitenland dan eerst van je bundels afgehaald? Want als ik goed oplet, kost het me verder alleen m'n abonnementskosten, toch? Of betaal ik voor mijn verbruik in het buitenland apart?
icon

Beste antwoord door Scotsman 21 May 2014, 21:36

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste. Alle bundels die je bij Simyo kunt nemen gelden alleen binnen Nederland. Met een sim only abonnement is het prima mogelijk om ook in het buitenland te internetten, tenminste als je die optie hebt aangezet op Mijn Simyo, maar de kosten daarvan worden altijd apart in rekening gebracht.
Badge +1
Dat laatste. Alle bundels die je bij Simyo kunt nemen gelden alleen binnen Nederland. Met een sim only abonnement is het prima mogelijk om ook in het buitenland te internetten, tenminste als je die optie hebt aangezet op Mijn Simyo, maar de kosten daarvan worden altijd apart in rekening gebracht.
Dan hoef ik mijn bundels niet aan te passen? Maakt dus niet uit of ik 100 of 200 belminuten heb, of 200 of 500 MB. Alleen maar geldig in NL. Ik dacht: ik zet mijn bundels voor aankomende maand hoger tijdens verblijf in buitenland, maar dat maakt dus niets uit. Begrijp ik dat goed?
Reputatie 7
Badge +9
Dat begrijp je goed! Voor de tarieven die in het buitenland gelden, kijk even hier.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Severijn,

Wat fijn dat Scotsman je al zo goed heeft kunnen helpen 🙂 Maar let inderdaad op de kosten in het buitenland. Die zijn hoger dan hier in NL.
Probeer voor internet dan ook zoveel mogelijk WiFi te gebruiken.

Goede reis!
Badge +1
Hi Ernst, ja inderdaad, wel fijn dat Scotsman reeds een antwoord had gegeven! Helaas had ik al een paar weken geleden aangegeven mijn bel- en internet bundels in juni omhoog te willen laten zetten. Was dus niet nodig geweest. Nu ga ik hier extra voor betalen terwijl ik er bijna geen gebruik van zal maken omdat ik dan in het buitenland zit. Ik kwam er vanmiddag ook achter dat ik dat niet meer ongedaan kan maken voor de maand juni. Eenmaal aangevraagde aanpassingen kunnen pas voor de volgende maand weer teruggedraaid worden. Is hier geen mouw aan te passen? Groetjes Lenie
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Severijn,

Ik zie dat je inderdaad op 06-05-2014 je bundels hebt gewijzigd. Deze wijzigingen zullen vanaf 01-06-2014 van kracht zijn. Dit kunnen wij niet meer ongedaan voor je maken. Je kunt in juni je bundels weer naar beneden aanpassen. Vanaf 01-07-2014 heb je dan weer de bundels die je in eerste instantie niet veranderd wilde hebben.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag 🙂
Ik vind het toch nog steeds vreemd dat je buitenland gesprekken helemaal buiten je bundel vallen. Ik begrijp dat de kosten hoger zijn dan de gesprekken in Nederland. Stel: ik ga een maand naar het buitenland en bel dus niet vanuit Nederland. Dan betaal ik mijn volledig abonnement plus de buitenland gesprekken. Waarom worden de buitenland gesprekken niet als eerste uit je abonnement betaald en betaal je extra als je bundel op is?
Badge +1
Gelukkig heb ik gratis wifi op mijn vakantieadres!🆒 Vraagje: kan ik dan wel via skype 'gratis' bellen? En kan ook mijn e-mails 'gratis' binnenhalen op mijn mobiel? Met wifi, bedoel ik dan. Dan zou het betekenen dat ik alleen buitenshuis ga betalen voor whatsapp en internet. Voor bellen en sms-en betaal je sowieso in het buitenland; met of zonder wifi.

Maar de opmerking van H. van Iersel vind ook wel wat hebben....
Ik hoop dat dat het uit technisch oogpunt is dat het nog niet mogelijk is om eerst alle kosten die men maakt in het buitenland uit het abonnement te laten bekostigen met de buitenland tarieven zoals vermeld op de website en bijkomende kosten op nacalculatie, ook met de buitenland tarieven?
Simyo is uiteraard super met z'n prijzen, maar is dit een klein minpuntje?😕
Hartelijke groet, Lenie 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ierselhvan en Severijn, (welkom op het Simyo forum, Ierselhvan!)

Waarom vind je het vreemd dat enkel de gesprekken binnen Nederland uit je bundel gaan? Dit zijn nu eenmaal de abonnementen zoals we die al jaar en dag aanbieden.
De belbundels kun je beter ook niet zien al een geldbuidel van waaruit je kunt bellen en SMS'en. Het krijgt van ons, in jouw geval, 200 credits om mee te bellen en SMS'en.

Het is misschien technisch wel mogelijk om bellen in het buitenland uit je bundel te laten komen, maar dat is niet wat we aanbieden.
We bieden de goedkoopste bundels van Nederland aan, om in Nederland mee te bellen en SMS'en.

Je kunt trouwens gerust Skypen via WiFi, Severijn. Om er zeker van te zijn dat je dit niet via het buitenlandse mobiele netwerk gaat, zou je er voor kunnen kiezen om op Mijn Simyo de buitenland opties uit te zetten 😉
Wat je wel kunt doen als je bv een hele maand of langer naar het buitenland gaat, is je bundels verlagen voordat je weg gaat. Omdat je toch niet die bundels kunt
gebruiken. En dan zet je ze daarna weer terug.
Reputatie 5
Badge +11
klopt helemaal, lizzi! Dit is een hele goede manier om kosten te besparen als je langer naar het buitenland gaat.
Wat leuk dat je eerste reactie op het forum gelijk al zo'n slimme is ;)

Welkom!
Dan moet je natuurlijk niet op het minimum abbonnement zitten, omdat je dat zelfs niet opmaakt. Via vastelijnbel ik alles Nl en BNL gratis. Dacht ook belminuten voor Frankrijk uit belbundel te halen, jammer
Dan moet je natuurlijk niet op het minimum abbonnement zitten, omdat je dat zelfs niet opmaakt. Via vastelijnbel ik alles Nl en BNL gratis. Dacht ook belminuten voor Frankrijk uit belbundel te halen, jammer

Binnen de EU worden de kosten voor het bellen, SMSen en internetten pas medio 2017 uit de bundel verrekend. Buiten de EU zal dit niet veranderen. Hierover worden klanten ingelicht door de provider. Nu is dat nog steeds buiten de bundel. Vraag mij af hoe het zo is gekomen dat je dacht dat het wel met de bundel werd verrekend.
Ik was eerder bij Hollands Nieuwe. Ben er niets voor niets weggegaan, maar daar zat buitenland, uiteraard aangepast tarief wel in de bundel. Ik was inderdaad wel verrast dat dit niet overal zo is.
Ik zal wel geduld hebben tot medio 2017.
De tarieven zijn wel gelijk alleen bij sommige providers heb je inderdaad aparte bundels of betaal je het vanuit de bundel. Bij Simyo is dat (nog) niet zo inderdaad. Kosten blijven echter wel gelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Rond de zomer van 2017 zullen we de roamingkosten er inderdaad niet meer zijn 🙂 Dat is besloten vanuit de EU. Al je minuten, sms'jes en MB's zullen dan uit je bundel gehaald worden.

Zodra dit gebeurt, wordt iedereen hiervan op de hoogte gesteld!

Zijn hier nog vragen over?

@ Raytje, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Joepie! 🆒🆒 Ik ga deze zomer met een gerust hart op vakantie!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Severijn,

Deze zomer kan je extra ontspannen. Het is nog wat vroeg, maar ik wens je alvast een fijne vakantie 🆒

Groetjes,
Sean

Reageer