.

Beantwoord

Buitenland abonnement (bijvoorbeeld Simyo FR) betalen via Simyo NL, kan dat?

  • 1 April 2015
  • 4 reacties
  • 238 Bekeken

Ik ben vaan ik Parijs en gebruik hier Simyo FR. Kan ik de facturatie via Simyo NL laten lopen?

Zo ja, hoe gaat dit in zn werking?
icon

Beste antwoord door Ruud 2 April 2015, 17:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Nee, dat zal niet gaan. Simyo NL heeft niets van doen met welke Simyo in welk land dan ook. Met je NL Simyo betaal je in het buitenland gewoon de standaard buitenland tarieven waarbij het niet uitmaakt met welke provider je op dat moment ook aan het roamen bent.
hi Rico. Dank voor je antwoord maar volgens mij is het wel mogelijk. Zie hieronder:

Wat is LBO en hoe werkt het?

Vanaf 1 juli 2014 kun je binnen de Europese Unie voor een andere provider dan Simyo kiezen. Dit betekent dat je tijdens je verblijf in het buitenland (binnen de EU), ook via andere providers kunt bellen, sms'en en internetten. Dat noemen we LBO (Local Break Out). Het is alleen met een Sim Only abonnement mogelijk om gebruik te maken van LBO.

Voor Simyo wordt dit geregeld via KPN. Op dit moment zijn er nog geen providers die dit aanbieden. Zodra ze dit doen, kun je de lijst met aanbieders en alle belangrijke info vinden op www.kpn.com/eu.

Hoe werkt het?
Je kunt ervoor kiezen om een roaming abonnement af te sluiten bij een buitenlandse provider. Zodra je in de EU (buiten Nederland) belt, sms't of internet, doe je dat via het netwerk van de door jou gekozen roaming provider. Alle kosten die je maakt worden door hen in rekening gebracht. Je krijgt dus niet alleen een factuur van Simyo, maar ook een aparte factuur voor je verbruik in het buitenland via de andere provider. Hoe deze optie werkt, kun je op www.kpn.com/eu vinden zodra er providers bekend zijn die dit aanbieden.

Je kunt ook kiezen voor een eenmalig tegoed van een provider in jouw vakantieland. Dit kan met je Simyo simkaart en zonder een contract af te sluiten bij die provider. Deze optie geldt alleen voor internetverbruik. Bellen en sms'en in het buitenland blijf je dan dus doen via Simyo. Hoe deze optie werkt kun je op www.kpn.com/eu vinden zodra er providers bekend zijn die dit aanbieden.
Lees dit artikel voor je APN instellingen op je telefoon. Het is niet mogelijk om een mms te versturen als je gebruik maakt van LBO, omdat je een andere APN gebruikt.
Lees hier in welke landen je LBO kunt gebruiken.
Ben je in het buitenland en werkt LBO niet? Lees dat dit artikel.
Ben je weer terug in Nederland en werkt internet niet meer? Lees dan dit artikel.

Zorg dat je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' en/of 'Internet in het buitenland' aan hebt staan op Mijn Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
LBO is in principe mogelijk maar er zijn voor zover ik weet nog geen providers in Frankrijk die LBO voor Simyo NL klanten aanbieden.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi mctobe,

Wat leuk dat jij jou vraag hier stelt op ons forum:)

Ik snap je vraag heel goed. Het klopt echter wat RickoK(Dankjewel!) hier aan geeft;
Nee, dat zal niet gaan. Simyo NL heeft niets van doen met welke Simyo in welk land dan ook. Met je NL Simyo betaal je in het buitenland gewoon de standaard buitenland tarieven waarbij het niet uitmaakt met welke provider je op dat moment ook aan het roamen bent.


LBO is in theorie een hele goede oplossing voor je. Echter in het stuk dat jij plaatst, staat al aangegeven dat daar momenteel nog geen buitenlandse aanbieders voor zijn. Zoals Scotsman(Dank!) hier ook al aangeeft:
LBO is in principe mogelijk maar er zijn voor zover ik weet nog geen providers in Frankrijk die LBO voor Simyo NL klanten aanbieden.


Er zit voor het moment dus niets anders op dan vis je Nederlandse Simyoi kaart tegen het buitenland tarief te bellen. Of je schaft ene Franse prepaidkaart aan:D
Is alles je zo duidelijk?

Reageer