.

Beantwoord

Bonaire ook in het EU tarief?

  • 20 April 2016
  • 45 reacties
  • 10527 Bekeken

We gaan binnenkort naar Bonaire, officieel een Nederlandse gemeente en dus ook lid van EU. Wat worden Na 30 april daar de bel, internet en sms tarieven
icon

Beste antwoord door Angela 20 April 2016, 14:13

Bekijk originele reactie

45 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi TheFons,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je precies aan toe bent.

Bonaire valt onder de Nederlandse Antillen en valt qua tarieven in zone 3. Dit kun je hier terugvinden. Als je kiest voor de Nederlandse Antillen, vind je wat je betaalt per minuut en MB. Per 30 april zal er niets veranderen aan deze tarieven. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Alle zones vind je hier terug. Zo zie je precies per land waar je aan toe bent.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Ik begrijp dat jullie daarvoor dan de hoofdprijs vragen, meer als vijf euro per MB ! Eigenlijk schandalig voor internet toegang die daar lokaal te krijgen (prepaid) voor ca 24$ per 14 dagen en dan heb je 2,1 GB !!!
Simyo is dan nog relatief goedkoop met 5 euro per MB.

Alleen Ben en T-mobile lijken goedkoper alleen koop je bij laatstgenoemde een soort van pas.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi TheFons,

Dat je het duur vindt begrijp ik, echter de 'huur' van een roaming partner aan de andere kant van de wereld is helaas niet gratis. Als je aangeeft dat je 2,1 GB kan krijgen bij een lokale provider, dan zou ik persoonlijk de keuze gauw gemaakt hebben 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je aanvullende uitleg Raytje!
Ja, die keuze is al gemaakt, had het niet voor niets opgezocht. Bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +10
Dat kunnen we goed begrijpen TheFons. In mijn ogen inderdaad de juiste keuze in dit geval 🙂 Graag gedaan in ieder geval namens ons allemaal. Mocht je nog eens vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1
Holy shit, dat is een dure grap.. In Mijn Simyo is internet in het buitenland ook niet apart uit te zetten, waarom is dat?
Hetzelfde geldt voor bellen naar en bellen in het buitenland, twee verschillende dingen met een verschillend prijskaartje.
Reputatie 3
Badge +1
Krijg je ook geen SMS meer met de tarieven?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Goed om je terug te zien op het forum!

Wat vreemd dat je aangeeft dat je 'Internet in het buitenland' niet uit kunt zetten. Dit is namelijk wel mogelijk via 'Instellingen > Netwerkinstellingen'. Je kunt bellen apart aanzetten en de internetoptie in het buitenland uitlaten staan.

Je krijgt nog wel een sms met grensinformatie tenzij je dit uit hebt gezet. Je kunt 'Info aan' sms'en naar 1330 om dit te activeren. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1
Waar dan?

De tariefinfo kreeg ik pas weken later trouwens..
Lijkt wel op een Mijn Simyo voor prepaid klanten. Die kunnen niet internetten in het buitenland, daarom staat het er niet bij.

Aan de tabbladen te zien ben je ook prepaid klant..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Ah, my bad! Ik had niet gezien dat je gebruik maakt van een Simyo Prepaid. Hiermee is het niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Natuurlijk kun je wel gebruik maken van wifi. Het sms'je zou je binnen moeten krijgen zodra je de grens over gaat. Had je deze optie uitgezet?

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1
Nee, niks met die optie gedaan..

Waarom zijn service in het buitenland, bellen in het buitenland en bellen naar het buitenland (vanuit NL) eigenlijk niet verschillende opties? Zijn namelijk wel erg verschillende tarieven.
Reputatie 6
Badge +10
Goede vraag, XTF :)

Dit lijkt me te komen omdat we de opties niet te ingewikkeld willen maken. Om deze nog los van elkaar te kunnen zetten, kan eerder voor verwarring zorgen dan dat je deze twee samenvoegt. Maar als je denkt dat dit een welkom verbeterpunt is, dan wil ik dit uiteraard best voor je doorgeven 🙂!

Groetjes, Tiury
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk dat je je over de opties niet zoveel zorgen hoeft te maken. Dan kun je beter eens de tarieven versimpelen / verlagen. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Dat zou helemaal mooi zijn 😉 Helaas kunnen we daar niet zo makkelijk veranderingen in aanbrengen. Gelukkig kan dit op Mijn Simyo wel! Ik geef je idee door zodat er naar gekeken kan worden. Beloftes kan ik hierin niet maken, maar we nemen je feedback hierover natuurlijk mee 🙂 Bedankt!

Groetjes,
Angela
Beetje verbaasd over de opmerking 'echter de 'huur' van een roaming partner aan de andere kant van de wereld is helaas niet gratis. ' van Tiury.
Als je op Sint Maarten bent aan de Nederlandse kant betaal je de hoofdprijs (2,54 p/m), ga je naar de Franse kant dan bel je uit je bundel (voor 1 juni was dit 6 ct p/m). Heeft dus niets met afstand te maken maar met afspraken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel 1969,

Goed dat je ons forum hebt gevonden!

De reactie van Tiury is natuurlijk al ruim 1 jaar oud. Toen die tijd wisten wij nog niet dat de regels zo drastisch zouden veranderen in de toekomst. Nog steeds is de 'huur' van zo'n netwerk niet gratis en heeft afstand hier zeker wat mee te maken. Of beter gezegd, in welke zone een land valt. Hierin is wel duidelijk dat hoe verder het is, hoe groter de kans dat zo'n land in zone 3 valt. Omdat de regels nu veranderd zijn, zijn wij verplicht om ons hieraan te houden.

Of je echter op het Franse deel van Sint Maarten binnen de bundel belt, is voor mij niet direct duidelijk. Ik durf hier dus ook niet echt op in te gaan. Maandag zal ik dit voor je controleren en hier op terug komen.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel,

Het heeft iets langer geduurd dan ik hoopte, maar je hebt helemaal gelijk 🙂 Ik wilde niet zomaar iets roepen voordat ik het gecontroleerd had voor je.

Overzeese gebieden van Frankrijk zoals St. Martin (Reunion, Guadeloupe, Martinique) vallen binnen de EU door de manier waarop Frankrijk deze eilanden erkent. Daarom geldt daar het tarief van zone 1. Er wordt in deze dus niet gekeken naar de afstand maar naar de afspraken die er binnen de EU zijn gemaakt.

Als je nog opmerkingen hebt of wat wilt weten, dan horen we het graag!

Groetjes,
Angela
Een jaar na de vorige vraagsteller, ga ook ik binnenkort op vakantie op Bonaire. Wordt deze tropische Nederlandse gemeente nog steeds als regio 3 beschouwd met een zeer ontmoedigend hoog tarief voor internetten en zonder mogelijkheden een buitenlandbundel te kopen? Of is er inmiddels verbetering op dit vlak gemaakt door Simyo?
Volgens deze lijst niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sylyo,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit even na komt vragen 🙂 Bonaire valt onder de Nederlandse Antillen. Zoals je in de lijst van Ray ziet staan, valt dat onder zone 3. Dit is de tarieven-lijst. Hier zie je hoeveel je dan betaalt voor bellen, sms'en en internetten. Omdat de Nederlandse Antillen niet onder zone 1 vallen, kun je je bundels daar dus niet gebruiken.

Heb je hier genoeg aan?

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Was er al bang voor. Ben altijd super tevreden geweest over Simyo, maar op dit vlak schieten ze dan toch eigenlijk wel wat tekort ten opzichte van andere providers die bv wel een buitenland bundel o.i.d. hebben. Mag wat mij betreft zeker op jullie lijst met ideeën voor de toekomst.
Simyo is een provider die zich richt op de Nederlandse markt, daarom hebben zij geen buitenlandbundels.

Dit schrijven van @Angela vind ik ook belangrijk
Overzeese gebieden van Frankrijk zoals St. Martin (Reunion, Guadeloupe, Martinique) vallen binnen de EU door de manier waarop Frankrijk deze eilanden erkent . Daarom geldt daar het tarief van zone 1. Er wordt in deze dus niet gekeken naar de afstand maar naar de afspraken die er binnen de EU zijn gemaakt.

En dat heeft hier mee te maken;

De Nederlandse Antillen (Papiaments: Antias Hulandes, Engels: Netherlands Antilles) waren van 15 december 1954 tot 10 oktober 2010 een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, aanvankelijk bestaande uit zes eilanden in de Caraïbische Zee die tot twee eilandengroepen van de Kleine Antillen behoren. In 1986 ging Aruba als afzonderlijk land binnen het Koninkrijk verder. In 2010 volgden Curaçao en Sint Maarten, terwijl Saba, Sint Eustatius en Bonaire (ook bekend als de BES-eilanden) als 'bijzondere gemeenten' werden opgenomen in het moederland als Caribisch Nederland. De Nederlandse Antillen bestaan dus niet langer als staatkundige eenheid.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sylyo,

Jammer om te horen dat je hier niet tevreden mee bent.

Ik kan helaas niet garanderen dat hier ooit verandering in komt. Dit komt omdat Bonaire geen onderdeel is van de EU. Ray heeft hier uitgebreid op geantwoord. Kijk je hier even naar?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer