.

Beantwoord

Blokkeren buitenlands nummer

  • 1 September 2013
  • 20 reacties
  • 8852 Bekeken

Ik word dagelijks gebeld door een +21 en een +35 nummer.
Hoe kan ik deze laten blokkeren want dit blijft maar doorgaan
icon

Beste antwoord door Alex 2 September 2013, 17:07

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In sommige telefoons is het mogelijk om bepaalde nummers te blokkeren. 
Je hebt nog  het 'geluk' dat de nummers in beeld komen. Bij anonieme nummers is het vrijwel onmogelijk..
Reputatie 3
Badge +9
Beste Talemans,

De enig optie is om dit nummer te beantwoorden en weer verbreken "dan is er een verbinding geregistreerd"
Noteer de datum en de tijdstippen van de oproepen.
Als je dit 10x doet dan kan de klantenservice het nummer voor je laten blokkeren.

Als je een iPhone hebt, schijnt er een app iBlacklist te zijn die dit ook kan. Ik weet dit niet zeker omdat ik zelf geen iPhone heb.
Voor Android is dit Blacklist, ook daar heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Talemans,

Helaas kunnen we netwerktechnisch gezien geen inkomende oproepen voor je blokkeren. De tips van de leon en Martijn® zijn wel handig. Sommige telefoons hebben een optie waarmee je het telefoonnummer kunt blokkeren.

@Martijn. Wij kunnen slechts 10 contactmomenten noteren en doorgeven aan de technische dienst. Uiteindelijk kan er worden nagegaan bij wie het telefoonnummer hoort, maar meer dan melding kan de provider (waarvan het nummer afkomstig is) niet sturen.

Het doorgeven van 10 contact momenten is vooral van toepassing als mensen afgeschermd bellen.

@Talemans. Ik raad je vooral aan om na te gaan of je de telefoonnummers kan blokkeren vanaf je telefoon.

Heb je wat aan deze informatie gehad?

Groetjes,

Alex
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een iphone 4s die nog niet de optie heeft om nummers te blokkeren.
Ik heb begrepen inmiddels dat dit in iOS 7 is geregeld.
Het betreffende programmaatje Iblacklist is, wat ik heb begrepen en gelezen, alleen te gebruiken als je iphone gejailbreaked is.
Reputatie 5
Badge +10
Ok jammer. Ik heb begrepen dat iOS 7 aan het eind van dit jaar uit komt. In ieder geval bedankt voor het delen van de informatie. Zo hebben andere iPhone gebruikers er ook wat aan :)

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ok jammer. Ik heb begrepen dat iOS 7 aan het eind van dit jaar uit komt.

10 september om precies te zijn.

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/09/iphone-event-640x494.png
Badge +8
10 september om precies te zijn.

Oooooooo, dat is al bijna! :)

Groetjes,
Charlene
Ook ik wordt dagelijks geteisterd door de vele verschillende buitenlandse nummers. Tot wel 30 keer per dag, al ruim 2 weken. Lees ik hier dat Simyo daar niks tegen kan doen (de andere aangegeven opties zijn niet mogelijk met mijn mobiel).
Leuk, overstappen naar de beste provider van Nederland. Maar hier wordt ik dus helemaal gestoord van en wil er ook direct vanaf!!
Reputatie 7
Badge +9
Om welke buitenlandse nummers gaat het? Als het er veel zijn zoals je zegt en ook vanuit verschillende landen denk ik toch dat er iemand is geweest die wellicht bij wijze van grap je nummer aan een aantal verschillende sites heeft doorgegeven. Overstappen naar een andere provider met nummerbehoud lost dit niet op, wel een ander nummer nemen.
Het gaat om vele verschillende nummers (ook per land nog eens meerdere): +232, +447, +307, +883, +778, en meer. Dit had ik met m'n oude nummer van Hollandsnieuwe niet. Met overstappen naar SImyo en dus nieuw nummer van Simyo kreeg ik dit over me heen.
Badge +6
Ook ik wordt dagelijks geteisterd door de vele verschillende buitenlandse nummers. Tot wel 30 keer per dag, al ruim 2 weken. Lees ik hier dat Simyo daar niks tegen kan doen (de andere aangegeven opties zijn niet mogelijk met mijn mobiel).
Leuk, overstappen naar de beste provider van Nederland. Maar hier wordt ik dus helemaal gestoord van en wil er ook direct vanaf!!


Het gaat om vele verschillende nummers (ook per land nog eens meerdere): +232, +447, +307, +883, +778, en meer. Dit had ik met m'n oude nummer van Hollandsnieuwe niet. Met overstappen naar SImyo en dus nieuw nummer van Simyo kreeg ik dit over me heen.

Hoi Laura01,

Erg vervelend dat je last hebt van deze overlast. Ik zie dat dit nummer eerder gebruikt is door andere gebruikers, welke wellicht voor deze overlast hebben gezorgd. Het klopt inderdaad wat Scotsman aangeeft, dat de oplossing hiervoor is dat we je een ander nummer toekennen.

Wanneer je dit wil, stuur me dan even een privébericht, dan ga ik dit voor je in orde maken 🙂.

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Badge
Even een verouderd topic afstoffen..

Ik word ook lastig gevallen door een beller uit het buitenland. Dit is overig iemand die ik ken, contact mee heb verbroken maar mij nu dus lastig valt.

Wat heb ik tot dusver zelf gedaan;

- Beller gevraagd te stoppen.
- In mijn telefoonboek bij de beller zijn naam het vinkje aangezet dat gesprekken direct doorgeschakeld worden naar voicemail.
- Omdat ik steeds berichten kreeg dat ik een gesprek gemist had maar dat er geen voicemail was ingesproken ook voicemail uitgezet.

Het probleem is dat ik nog steeds zie dat diegene mij probeert te bellen (gemiste oproepen) en ik krijg smsjes dat er een gesprek gemist is en het advies om voicemail aan te zetten.

Ik wil dit niet!!!

Heeft simyo nog een andere oplossing?
Badge +8
Even een verouderd topic afstoffen..

Ik word ook lastig gevallen door een beller uit het buitenland. Dit is overig iemand die ik ken, contact mee heb verbroken maar mij nu dus lastig valt.

Wat heb ik tot dusver zelf gedaan;

- Beller gevraagd te stoppen.
- In mijn telefoonboek bij de beller zijn naam het vinkje aangezet dat gesprekken direct doorgeschakeld worden naar voicemail.
- Omdat ik steeds berichten kreeg dat ik een gesprek gemist had maar dat er geen voicemail was ingesproken ook voicemail uitgezet.

Het probleem is dat ik nog steeds zie dat diegene mij probeert te bellen (gemiste oproepen) en ik krijg smsjes dat er een gesprek gemist is en het advies om voicemail aan te zetten.

Ik wil dit niet!!!

Heeft simyo nog een andere oplossing?


Hoi raytje,

Wat ik uit jouw verhaal begrijp, heb je zelf al een oplossing gevonden voor het niet binnen krijgen van de oproepen. Wij kunnen helaas niks doen om dit te stoppen. We kunnen geen nummer blokkeren op het netwerk.
Je zou er nog voor kunnen kiezen om een nieuw telefoonnummer te nemen. Maar dan moet je alle andere mensen ook weer van dat nieuwe nummer op de hoogte brengen. Misschien teveel moeite..
Een nieuw telefoonnummer vraag je aan bij de Klantenservice, en kost je €5. We maken dat dan binnen een dag in orde.

Groetjes, Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Ik heb blacklist gedownload maar ik zie nog wel dat iemand gebeld heb. De bekende gemiste oproep melding zeg maar. Ook blacklist laat een log zien. Ik wil die meldingen helemaal niet zien ook. Met blacklist zou ik even moeten puzzelen maar misschien weet iemand hier hoe je het op je telefoon ook uit kan zetten.

Ik heb een Huawei -Y300

Groetjes Ray
Badge
al 2 dagen niet gebeld door bewuste persoon (ff afkloppen 😛 )
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Charlene,

Ik heb blacklist gedownload maar ik zie nog wel dat iemand gebeld heb. De bekende gemiste oproep melding zeg maar. Ook blacklist laat een log zien. Ik wil die meldingen helemaal niet zien ook. Met blacklist zou ik even moeten puzzelen maar misschien weet iemand hier hoe je het op je telefoon ook uit kan zetten.

Ik heb een Huawei -Y300

Groetjes Ray


al 2 dagen niet gebeld door bewuste persoon (ff afkloppen 😛 )

Hoi Raytje,

Wat fijn dat je al een tijdje niet gebeld bent, hopelijk blijft dat goed gaan. Wat betreft de app Blacklist en hoe je de logs kunt verwijderen, heb ik even voor je op internet gekeken. Ik kon dat echter helaas niet vinden 😞 Ik heb wel het e-mailadres van de ontwikkelaars gevonden, misschien kun je ze een e-mail sturen met je vraag? Het e-mailadres is [email]support@vlmob.com[/email].

Houd je ons op de hoogte?
Badge
Heb het zelf al gevonden. Bij instellingen kan je de log uitzetten.

Had overigens te hard afgeklopt.. ben al weer 2 dagen gebeld.. 
Badge +6
Hoi Raytje,

Dank voor het delen van de oplossing om de logs uit te zetten, maar je krijgt nu nog wel de melding dat je een gemiste oproep hebt? Bedoel je op je telefoon of bedoel je dat je daar een sms van krijgt?

Vervelend overigens dat je nu alweer gebeld bent 😞
Badge
Ik krijg een sms van een gemiste oproep. Kan dit ook uit dan?
Badge +8
Ik krijg een sms van een gemiste oproep. Kan dit ook uit dan?

Hoi Raytje,

Dat is uit te schakelen in het Voicemailmenu. Maar dan krijg je van geen één gemiste oproep nog een sms.
Wel vervelend dat iemand ervoor zorgt dat jij van alles moet ondernemen, om een beetje rust op je toestel te hebben 😞

groetjes,
Charlene

Reageer