.

Beantwoord

Wat betekent de R, H en E in verbindingsbalk?

  • 27 September 2015
  • 3 reacties
  • 23142 Bekeken

Badge +2
Vanmiddag even de grens over gewipt naar België met mijn nieuwe telefoon en nieuw Simyo abonnement. In de verbindingsbalk verschenen de letters R H en E bij het symbool dat verbinding met het 3G net aangeeft. R betekent Roaming dat zag ik in een ander topic, maar wat is de betekenis van de H en de E?
Het viel me wel de overschakeling naar een Belgisch netwerk en later weer terug naar Simyo vrij lang duurde in vergelijking met mijn vorige provider, maar daar staat tegenover dat het zonder fouten ging. Dat was bij de vorige provider niet altijd het geval, daar moest ik regelmatig de telefoon weer opstarten on een verbinding te krijgen.
icon

Beste antwoord door MichD 27 September 2015, 23:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Janf43,

Ik zal je even uitleggen waar deze letters nu voor staan.

H = HSDPA

HSDPA staat voor "High-Speed Downlink Packet Access" en wordt in de volksmond ook wel de "UMTS versneller" genoemd, en wordt gebruikt op het 3G netwerk.
Bij de meeste netwerken (waaronder KPN/Simyo) is de downloadsnelheid dan gemiddeld 14,4 MB per seconde, wat ook de standaard is voor mobiel internet.

E = EDGE

EDGE staat voor Enhanced Datarate for GSM Evolution. Het is een techniek die hoge datasnelheden over het bestaande GSM 2G-netwerk mogelijk maakt.
De gemiddelde snelheid bij EDGE is meestal tussen de 120 en 160 kb per seconde.
EDGE wordt alleen in gebieden gebruikt, waar je smartphone geen 3G dekking heeft en het netwerk het ook ondersteund.

Hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.
Badge +2
Bedankt, weer wat geleerd!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Janf43,

Goed dat je dit komt navragen. Zo weet je de volgende keer precies waar je aan toe bent.

Ik kom 2 dingen doen in dit topic. Aan jou vertellen dat het antwoord van MichD helemaal klopt en dat ik hier niets aan toe te voegen heb 😉 En dat je bij ons terecht kunt als je nog vragen hebt.

Als 2e kom ik MichD een compliment geven voor zijn ontzettend duidelijke antwoord 🙂 Bedankt MichD!

Groetjes,
Angela

Reageer