.

Beantwoord

Ben gebeld door onbekend nummer van de Seychellen. Kunnen ze nu misbruik maken van mijn nummer?

  • 31 October 2015
  • 8 reacties
  • 8877 Bekeken

Ik ben vandaag gebeld door een onbekend nummer: +248 981 734 Na 2 keer overgaan werd er opgehangen. Nieuwsgierig als ik ben heb ik natuurlijk toch (een aantal keer) teruggebeld. Telkens kreeg ik een bezet toon: netwerk bezet. Pas na een aantal keer proberen zag ik op mijn schermpje staan: Seychellen..... Kunnen ze misbruik maken van mijn nummer? Ik heb wel het bellen in en naar het buitenland geblokkeerd, maar dat was pas na een dag. Help. Ik vind dit best een eng idee. Ik bel nooit meer een onbekend nummer terug!
icon

Beste antwoord door Scotsman 31 October 2015, 19:20

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je door een onbekend nummer gebeld wordt, of het nu een Nederlands of een buitenlands nummer betreft, kost het je nooit geld. Het is de bellende partij die voor de kosten opdraait. Gewoon negeren tenzij jouw nieuwsgierigheid de overhand krijgt natuurlijk.... Maar daar schiet je meestal niets mee op.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kikeboe, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je ongewenst wordt gebeld door iets of iemand. Zoals Scotsman al uitlegt kost een inkomend gesprek je niets en kunnen ze ook geen misbruik maken van jouw telefoonnummer.

Wat in dit geval wel af te raden is; terugbellen. Ze kunnen je dan niet hacken of je nummer overnemen, maar wel doorschakelen naar een hele dure beldienst en je op die manier oplichten. Niet meer doen dus!

Word je nog steeds gebeld, of zijn de gesprekken gestopt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Scotsman 🙂
Dank voor jullie reactie.
Er is niet meer gebeld door dit nummer.
Maar je hebt het over hacken; dat kunnen ze toch niet doen als je geen contact hebt gehad? Ik kreeg bij terugbellen nml. een ingesprek toon....
En ja, terugbellen doe ik niet meer: als het belangrijk is bellen zij wel terug!

Groet,
Kikeboe
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kikeboe,

Fijn dat ze in ieder geval gestopt zijn met proberen je te bereiken! Ze kunnen je inderdaad niet hacken of iets in die richting 🙂. Als het probleem terugkomt, laat het ons dan weten!

Groetjes, Tiury
Doei ik. Thanks!
Groetjes,
Kikeboe
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kikeboe,

Fijn dat je ons in ieder geval op de hoogte wilt houden. Natuurlijk ben je ook voor andere vragen van harte welkom op het ons forum :)

Groetjes,
Angela
Vandaag ben ook ik gebeld door dit nummer, na 2 keer overgaan ook weer verbroken.
Na wat zoeken op internet blijkt inderdaad de bedoeling dat je terug belt tegen hoge kosten (+248 is toegangsnummer van diverse Afrikaanse landen)

Niet doen dus.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel 1969,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat jij je tips hier deelt! Natuurlijk blijft het vervelend dat je gebeld wordt door zulke nummers 😞 Het is zeker verstandig om niet terug te bellen. Dan ben jij namelijk degene die de connectie maakt en dit kan voor hoge kosten zorgen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken 😃 Hier hebben andere forumleden ook wat aan! Voor vragen weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer