.

Beantwoord

Bellen/Smsen in buitenland binnen bundel?

  • 27 January 2012
  • 6 reacties
  • 2107 Bekeken

Badge +3
zit bellen en smsen in buitenland (duitsland) in abbonement of niet?
icon

Beste antwoord door anoniem1 27 January 2012, 23:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +3
Buitenland bellen hebben afwijkende tarieven dus het is niet binnen je bundel 😉
Badge
Jaaaa, leuk dat buitenland bellen/SMS-en niet uit de bundel gaat. Maar dan moet je ook wel eerlijke voorlichting geven.

Vandaag naar Brussel geweest. Bij Rozendaal een SMS gestuurd. Dat versturen lukt niet, zodat ik het bericht maar heb opgeslagen zonder dat het verstuurd was. Vervolgens handmatig Proximus ingesteld omdat ik wel bereikbaar wilde zijn. Meteen een SMS dat bellen 40ct/min kost, gebeld worden 13 ct/min en SMS 13 ct/min.
Vanavond op de rekening: 1 SMS vanuit België verstuurd (niet waar), kosten 25ct. Hallo, 25 cent? Jullie sturen een SMS dat SMS uit België 13 cent kost. Bovendien, zoals gezegd, het versturen is helemaal niet gelukt omdat in de automatische providerkeuze stand een andere provider dan SIMYO niet herkend wordt.

Ga zo door en gij zijt een klant kwijt aan Ben.
Badge
@Simyo,
Na mijn reactie toch ontevreden mopperend verder aan het zoeken geslagen. Simyo, jullie hebben toch gelijk. Er is vanuit Nederland een SMS naar België gegaan. Niet de SMS die ik bedoelde, maar er is een SMS uitgegaan. Dus naast "Handmatig zoeken" naar een provider, is het ook handig in het grensgebied om je toetsenblokkering aan te zetten. Kortom, jullie kwartje was terecht en ik zat te zeuren.
@simyo, zit sms'en vanuit het buitenland ook niet in je bundel of dat wel? Ik verblijf momenteel namelijk in Canada en weet nu niet of ik extra kosten maak wanneer ik vanuit hier sms naar een nummer in Nederland.
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Een sms versturen vanuit Canada kost 51 cent per stuk, dit komt helaas niet uit je bundel. Info: https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland
Reputatie 2
Badge +5
Hoi xkarlijn,

Wat leuk dat je in Canada zit!

Als je vanuit het buitenland een sms'je stuurt, gebeurt dit niet vanuit je bundel. Alles in en vanuit het buitenland valt buiten je bundels. De tarieven kun je vinden via het linkje dat Scotsman stuurde. Bedankt daarvoor!

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle

Reageer