.

Beantwoord

Kan ik bellen/sms'en in het buitenland?

  • 22 March 2017
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Badge
Hoe kan ik weten of ik kan bellen/sms'en in het buitenland? Kan ik dit zien op mijn simyo en hoe weet ik of dit in mijn bundel zit?
icon

Beste antwoord door Ray 22 March 2017, 16:16

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Amber,

Het gebruik van je mobiele aansluiting in het buitenland en dat met name de EU zit (nog) niet in je bundel. Per 15 juni 2017 worden de roamingskosten voor gebruik in het buitenland (EU) afgeschaft. Tot die tijd kosten bellen 6 cent per minuut, een sms sturen 2 cent per minuut en 1 MB internet 6 cent. Deze kosten zullen buten de bundel verrekend worden. Buiten de EU zal er niks veranderen, ook niet na 15 juni.

Om te kunnen bellen en internetten in het buitenland moet je op je MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen de buitenland opties aan hebben staan. Let wel, dit kun je niet via de app aanzetten. Je zult op een pc of laptop in moeten loggen.

Op je telefoon, bij de netwerkinstellingen moet je (data)roaming aan hebben staan om te kunnen internetten.

Laat je weten of het is gelukt? Of als je nog andere vragen hebt natuurlijk 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ambervangoor,

Welkom op het Forum! :)

Ik zie dat Ray je hier heel goed bij heeft geholpen. Je kunt inderdaad in het buitenland bellen en gebeld worden als je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan hebt staan. Deze optie vind je terug via Mijn Simyo onder het tabblad 'Instellingen' > 'Netwerkinstellingen'.

Houd er rekening mee dat deze kosten buiten je bundel vallen. Vanaf 15 juni vervallen de roamingtarieven binnen de EU. Dit betekent dat je dan je eigen bundels kunt gebruiken, zonder extra kosten. Dat is een mooi vooruitzicht, hè? :D

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, super bedankt topper!

Groetjes,
Asma

Reageer