.

Beantwoord

Bellen in Spanje lukt niet. Waar ligt dit aan?

  • 25 April 2016
  • 5 reacties
  • 748 Bekeken

Ik ben op vakantie in Spanje en kan helaas niet bellen of gebeld worden. Op het forum heb ik alles nagelezen, ik heb de optie buitenland bellen aan staan, ik heb roaming aan staan, ik heb handmatig een netwerk gezocht en ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart. Mijn man heeft ook een simyo prepaid sim, maar hij kan vreemd genoeg wel bellen. Zelf krijg ik steeds de melding: "niet aangemeld bij netwerk", hoewel ik na het zoeken naar een netwerk de melding krijg "geregistreerd bij netwerk"
Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Tiury 26 April 2016, 11:29

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi marwiebui, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je helemaal geen verbinding krijgt met een lokaal netwerk in Spanje. Dat is erg lastig! Omdat je al het bovenstaande hebt getest, heb ik het idee dat er iets niet goed staat op het netwerk, waardoor de simkaart zich niet goed registreert. Ik heb daarom meteen je aansluiting opnieuw aangemeld bij het netwerk. Ik wil je daarom vragen om je telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart uit de telefoon te halen. Na die 15 minuten start je de telefoon met simkaart weer op en zoek je handmatig naar een beschikbaar netwerk.

Werkt dit niet, test dan je simkaart even in een andere telefoon, mocht je deze mogelijkheid hebben!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes, Tiury
Helaas, ook dat werkt niet... heb de telefoon een half uur uit gehad, en sim-kaart eruit, maar alles blijft hetzelfde. Een andere telefoon proberen lukt niet, want de rest van het gezin heeft allemaal nieuwere telefoons met nano-sim....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi marwiebui,

Bedankt voor je reactie! Jammer dat dit de klus niet heeft geklaard. Daarnaast ook onhandig dat je de simkaart niet in een andere telefoon kunt testen. Dat zou voor ons wat zaken ophelderen!

De IT-afdeling heeft zich er zojuist over gebogen en die hebben weer wat aanpassingen gemaakt aan je aansluiting. Wil je de telefoon opnieuw opstarten zodra je het topic hebt gelezen en daarnaast handmatig naar verschillende netwerken zoeken, tot je verbinding hebt?

Groetjes, Tiury
Hoera, het is gelukt! Ik heb nu verbinding met movistar. En ik kan bellen en gebeld worden! Super bedankt voor jullie hulp en snelle dienst verlening! Ik ben hartstikke blij! Groetjes, Marjo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marwiebui,

Dat is goed nieuws! Heel fijn om te zien dat het alsnog gelukt is en dat je nu bereik hebt in het buitenland 🙂 Graag gedaan namens mijn collega Tiury 🙂 Er rest mij verder niets dan je nog een fijn verblijf in het buitenland te wensen :)

Groetjes,
Angela

Reageer