.

Beantwoord

Bellen en internetten in buitenland werkt niet. Hoe krijg ik wel service?

  • 17 March 2017
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Ik kan niet bellen en internetten in het buitenland. Staat beide wel aan in instellingen simyo app. Bij instellingen > serviceproviders op telefoon kan ik 3 netwerken selecteren, bij alle 3 melding 'geen service' linksboven in vergrendelscherm. Hoe krijg ik wel service?
icon

Beste antwoord door Samantha 20 March 2017, 13:07

Bekijk originele reactie

8 reacties

Op MijnSimyo (niet de app) staat dus bellen in en naar het buitenland aan. Internet in het buitenland staat dus ook aan op MijnSimyo
(Data)roaming staat aan op je telefoon!

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184?c=347

Wanneer je prepaid zou hebben kun je niet via Simyo data gebruiken in het buitenland.
? Ja. En ik heb geen prepaid. Toestel selecteert automatisch Base als netwerk (andere 2 werken ook niet) en als APN is automatisch euinternet geselecteerd.
Welke telefoon heb je?
Sony xperia aqua m4 met Android 5.0
Loop even de APN door zoals op toestelhulp voor jouw toestel. Wanneer je die goed instelt telefoon uit en weer aan.
Dit is voor internet

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/sony/xperia-m4-aqua-e2303/topic/internet/apn-handmatig-instellen/1

Maar omdat je ook niet kunt bellen verwacht ik dat er een reset gepleegd moet worden vanuit Simyo.
Dus..... de vraag...staat (data)roaming aan op je toestel?
Badge +7
Hoi Ray0,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je geen netwerk in het buitenland kan krijgen! Ik zie dat je de instellingen allemaal goed hebt staan. Toch heb ik voor de zekerheid je simkaart en je buitenland instellingen een reset gegeven. Hierdoor maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het buitenlandse netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Zo kan de reset worden doorgevoerd.

Als dit niet geholpen heeft, raad ik je aan om de APN instellingen te controleren die Friesian je heeft gegeven. Mocht dit ook niet werken, kun je het beste je simkaart in een andere telefoon stoppen en andersom. Zo kunnen we erachter komen of de oorzaak van dit probleem zit in de instellingen van je simkaart of in die van je telefoon.

In welk land zit je? Ik wil je dan graag een lijstje geven van netwerkproviders waarmee we samen werken. Waarschijnlijk kun je wel een netwerkverbinding maken als je Ć©Ć©n van deze netwerken selecteert.

Ik zie trouwens dat je geen internetbundel hebt. Denk je eraan om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' weer uit te zetten op Mijn Simyo zodra je weer in Nederland bent? Anders kan je simkaart nog steeds een internetverbinding maken. Dit kost ā‚¬ 0,15 per MB, dus ik wil graag deze kosten voorkomen. Je kunt deze optie uitzetten op Mijn Simyo, onder Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Ik heb de oplossing van Friesian geprobeerd (Bedankt!), maar kan bij stap 17 de gecreƫerde apn niet selecteren. Wat nogal vreemd is.
Ik ben nu weer in Nederland, en het internet op mijn andere simkaart doet het niet meer (werkte wel). Dus dat ga ik eerst op mijn werk laten oplossen.
Badge +7
Hoi Ray0,

Welkom terug in Nederland :)

Dat is inderdaad wel vreemd. Als je je telefoon even uit en aan zet, en het daarna weer probeert, lukt het dan wel?

Wel jammer dat het internet op je andere simkaart niet meer werkt. Ik zie geen andere simkaart van ons op jouw adres staan, dus ik ben bang dat ik je daarmee niet kan helpen. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer