.

Beantwoord

Bellen in en naar buitenland lukt niet, wat nu?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Beste Simyo,

Ik heb bij mijn instellingen de optie bellen in en naar het buitenland aan staan. Deze functie staat al heel lang zo ingesteld.
Het lukt me echter niet om naar het buitenland te bellen en ook niet om in het buitenland te bellen.
Kunt u me helpen? Mogelijk moeten jullie een instelling wijzigen.

hartelijk bedankt,
Addy
icon

Beste antwoord door Ernst 11 June 2014, 12:04

Bekijk originele reactie

34 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi addy,

De optie 'bellen in en naar het buitenland' staat inderdaad aan bij jou. Nu gebeurt het af en toe weleens dat dit niet goed doorgegeven wordt naar het netwerk toe. Dan lijkt het dus dat het toch niet aanstaat.
Ik heb het uit- en aangezet bij je, en gedubbelcheckt; nu moet het lukken. Misschien moet je wel even je mobiel opnieuw opstarten.

Als het nu nóg niet lukt, wil je het dan eens met een andere telefoon en jouw simkaart proberen?
Ik moet snel en noodgedwongen naar belgie bellen voor familie en ik heb ook al weken dit probleem!
Klantendienst zegt dat alles gereset is maar nu 4-5 weken later is hetzelfde probleem er nog steeds, ik kan niet bellen. Ik heb nooit problemen gehad in het begin en uiteindelijk nu het zwaar noodzakelijk is dan kan ik niks meer doen, ik heb net mijn abonnement verlengt voor een komend jaar dus ik ben wel wat teleurgesteld dat ik verlengd heb en zeker nu dat ik niet kan bellen!
@nathalie1979.

Probeer eens of het wel lukt met een andere sim in jouw toestel, en jouw sim in een ander toestel. Indien mogelijk natuurlijk.
Voor de zekerheid controleer dit ook even.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-22372957

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi nathalie1979, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook via Twitter gesteld gesteld hebt. Daar heb ik je net laten weten dat je weer kunt bellen naar het buitenland nu.
Hallo Simyo!
Ik ben ook in het buitenland en heb hier geen netwerkbereik ondanks dat ik dit wel aangezet heb bij de instellingen op mijn simyo...
Graag hoor ik of ik nog iets over het hoofd heb gezien.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ssander, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met een netwerk in het buitenland 😞 Volgens ons staan al je gegevens helemaal goed ingesteld, dus je simkaart staat helemaal open voor een netwerkverbinding.

Heb je al geprobeerd om handmatig naar andere netwerken te zoeken? Dit kan wel eens verbetering brengen 🙂 Mocht het ook dan niet lukken, wil ik je vragen om de simkaart in een andere telefoon te stoppen en het daar eens mee te proberen.

Ik hoor graag van je of je iets aan de tip hebt gehad en zo niet, wat de uitkomst van de test is 🙂
Ik ben onlangs in Italië geweest en daar kon ik niet bellen terwijl de functie 'bellen in het buitenland' wel aanstond. Nogal vervelend, aangezien ik mijn vriendinnen was kwijtgeraakt en ze mij niet konden bereiken en andersom. Binnenkort ga ik voor een langere tijd naar het buitenland. Het zou fijn zijn als ik wel kan bellen daar en bereikbaar ben voor anderen. Is dit te verhelpen?
Bedankt voor de snelle reactie Tiury,
Ik heb het met een andere telfoon geprobeerd, maar ook daarmee kon ik geen netwerk bereiken.
Nu heb ik het nummer de komende tijd ook niet nodig, dus het is geen heel groot probleem voorloping. Ik zou alleen wel graag mijn nummer behouden als ik vanaf de zomer weer terug naar Nederland ga. Kun je garanderen dan ik niet opeens m'n nummer kwijt ben na een paar maanden niet bellen?
Reputatie 6
Badge +10
Ik ben onlangs in Italië geweest en daar kon ik niet bellen terwijl de functie 'bellen in het buitenland' wel aanstond. Nogal vervelend, aangezien ik mijn vriendinnen was kwijtgeraakt en ze mij niet konden bereiken en andersom. Binnenkort ga ik voor een langere tijd naar het buitenland. Het zou fijn zijn als ik wel kan bellen daar en bereikbaar ben voor anderen. Is dit te verhelpen?

Hoi M.Stein, welkom op het Simyo forum.

Dat moet een vervelende situatie voor je zijn geweest, ik hoop dat je haar wel weer gauw had gevonden! Ik ben momenteel je simkaart opties aan het resetten. Om dit op je simkaart te verwerken, dien je voor 15 minuutjes je telefoon uit te zetten.

Om er zeker van te zijn dat je simkaart nu wel de goede opties heeft, heb ik het laten checken door onze IT-afdeling. Hier kwam het geluid dat je simkaart helemaal goed op het netwerk staat aangemeld, dus je kunt de volgende keer gewoon bellen in het buitenland 🙂

Zou je ons willen laten weten of dit ook het geval is de volgende keer als je in het buitenland bent?
Reputatie 6
Badge +10
Bedankt voor de snelle reactie Tiury,
Ik heb het met een andere telfoon geprobeerd, maar ook daarmee kon ik geen netwerk bereiken.
Nu heb ik het nummer de komende tijd ook niet nodig, dus het is geen heel groot probleem voorloping. Ik zou alleen wel graag mijn nummer behouden als ik vanaf de zomer weer terug naar Nederland ga. Kun je garanderen dan ik niet opeens m'n nummer kwijt ben na een paar maanden niet bellen?


Hoi ssander,

Wat vreemd dat je geen verbinding krijgt met twee telefoons. Het lijkt me op dit moment een nieuwe simkaart toe te sturen, maar dat kan helaas niet naar het buitenland 😞. Ik wil je adviseren om eens in het half jaar een SMS'je te sturen via Mijn Simyo, dit geldt namelijk ook als verbruik. Je kunt zelfs een SMS'je inplannen voor over een paar maanden, dus ik denk dat dit in jouw geval wel een goede optie is 🙂

Denk je ook niet?
Beste Simyo,

Eerder heb ik gemerkt dat ik niet kon bellen/gebeld kon worden in het buitenland. Toen was dat geen probleem, maar ik ga volgende week op vakantie en dien dan bereikbaar te zijn op mijn telefoonnummer. Zouden jullie eventueel mijn bellen in en naar buitenland kunnen resetten, zodat ik er zeker van ben dat ik volgende week in buitenland kan bellen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Joey
Reputatie 7
Badge +9
Beste Simyo,

Eerder heb ik gemerkt dat ik niet kon bellen/gebeld kon worden in het buitenland. Toen was dat geen probleem, maar ik ga volgende week op vakantie en dien dan bereikbaar te zijn op mijn telefoonnummer. Zouden jullie eventueel mijn bellen in en naar buitenland kunnen resetten, zodat ik er zeker van ben dat ik volgende week in buitenland kan bellen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Joey


Mogen we aannemen dat je gecontroleerd hebt of de bellen naar en in het buitenland optie in Mijn Simyo aan staat? Als dat zo is en bellen in het buitenland werkte niet de vorige keer, dan zou een reset inderdaad uitkomst kunnen bieden.
Ja, klopt. De functie stond aan, alleen zag ik op het forum voorbij komen dat een reset kon helpen, vandaar mijn bericht.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi joeys, welkom op het forum van Simyo :)

Op zich is het zo dat wanneer je op Mijn Simyo de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan hebt gezet, dit ook gewoon werkt.
Heel soms is dat niet het geval, maar dan is dat meestal het gevolg van per ongeluk snel achter elkaar uit/aan zetten. En dat heb jij dus gedaan...
Daarom heb ik het voor jou net even gedubbelchecked en het staat gelukkig gewoon goed 🙂
Ha Ernst,

Aangezien ik weer op het forum was, wilde ik je even laten weten dat het allemaal gelukt is; ik kon bellen en gebeld worden in het buitenland. Nog bedankt voor de moeite!

Groet,

Joey
Reputatie 3
Badge +7
Hi joeys,

Goed om te horen dat het allemaal goed gegaan is in het buitenland.

Was je vakantie daardoor geslaagd? 🙂

Hallo

mijn prepaidkaart kan geen verbinding maken in het buitenland met netwerken.

Hij vind 4 netwerken, maar alle 4 zeggen dat zei geen verbinding toegestaan is met deze kaart.

Roaming staat aan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Luca2018,

 

Super gek dat je geen verbinding kan maken met een netwerk daar, ik zie wel dat de instellingen goed staan. Waar ben je precies, hebben de mensen in jouw omgeving wel bereik? Ik heb voor de zekerheid een reset op je simkaart uitgevoerd, als jij jouw toestel 15 minuten uit kunt zetten en daarna weer opstart zou het wellicht geholpen kunnen hebben. Ik hoor het graag!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy

het netwerk staat verbinding maken met de simkaart niet toe

sorry moet zijn simkaart staat verbinding met dit werk niet toe

netwerken movistar

vodafone SP

Orange SP

zit in Benidorm Spanje

Heb roaming aan staan is dat goed

staat de sinkaart wel op [telefoonnummer gewist]

 

Het is niet toegestaan om je prive gegevens op het forum te plaatsen. Helaas kun je dit niet meer verwijderen dus zal iemand van Simyo dit z.s.m. voor je doen. 

Simyo weet wie je bent aan de hand van je gebruikersnaam hier op het forum. 

Voor je verbinding vraag ik je onderstaande lijst eens na te lopen.

 

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

ik heb nu het zelfde probleem gevonden n.l. dat wanneer mijn toestel op netwerken 4G/3G/2G staat dan werkt het niet maar zet ik hem op 2G/3G dan werkt het wel hier in Spanje.

Dus is alles nu in orde en werkt het,bedankt

Reputatie 4
Badge +4

Hey Luca2018,

 

Superfijn dat het inmiddels werkt. Vergeet je toestel niet weer op 4G te zetten als je weer in Nederland bent :) Verder heb ik je nummer uit je berichtje gewist.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer