.

Beantwoord

Bellen in buitenland aangezet via Mijn Simyo, waarom werkt het dan nog niet?

  • 7 March 2015
  • 6 reacties
  • 637 Bekeken

Hallo ,
Heb sinds vorige wek een Simyo prepaid.
Alles vlekkeloos verlopen.
Echter krijg, als ik over de grens ben (Belgie) en wil bellen de melding "buiten bereik van netwerk".
In de telefoon staat de roaming mogelijkheid aan en staat het zoeken naar een netwerk op automatisch.
In de applicatie "mijn symio" heb ik de "buitenland" optie aangezet.
De telefoon is wel een oud type (Nokia 3110, gloednieuw uit de doos) maar is een dual band , dus dat kan ook niet het probleem zijn.
Later ook nog in een jongere Samsung geprobeerd met hetzelfde resultaat. Enig idee wat ik fout doe???
Let wel : ik probeer dus in Belgie mijn vrouw te bereiken die op dat moment ook in Belgie is. Beide telefoons zijn dan dus in het buitenland.
Mijn vrouw heeft ook een Nederlandse provider (wil binnenkort overstappen naar Symio, maar wilde uiteraard eerst weten of het eea ook goed werkt.
Bedankt voor de moeite vast!

RWJ Mahulette
icon

Beste antwoord door Willow 7 March 2015, 23:43

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo
Later op een ander topic mee gekregen om de telefoon na wijzigen status "buitenland" 5 minuten uit te zetten.
Het geheel doet het nu . Dus het probleem is opgelost.

RWJ Mahulette
Reputatie 3
Badge +9
Of even wat langer geduld. De telefoon zoekt wel automatisch naar een netwerk, maar dat kan even duren.
Reputatie 5
Badge +10
Even een stomme vraag maar heb je dat wel aanstaan via Mijn Simyo?
maikel en martijn, bedankt voor jullie reactie.Maar het probleem is al opgelost.Bleek namelijk dat na het aanzetten van de buitenlandoptie op "mijn symio" het de bedoeling is dat je de telefoon even uit ze , 5 min wacht en dan weer aanzet. Zo gezegd , zo gedaan en ziehier het probleem is opgelost. Dank jullie wel voor de inzet.

REIN
Reputatie 5
Badge +10
Fijn dat het is opgelost. (Weer minder werk voor de moderators)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Willow,

Wat fijn dat je de oplossing zelf al gevonden hebt:D Nadat je een wijziging door hebt gevoerd in de mogelijkheden van je simkaart, is het altijd verstandig om je toestel even opnieuw aan te melden bij het netwerk door een herstart.

Heren bedankt voor het meedenken:D En Willow, heel erg bedankt dat je nog even de moeite nam om een terugkoppeling te geven.

Reageer