.

Beantwoord

Bellen en sms'en vanuit het buitenland lukt maar niet. Wat nu?

  • 11 August 2018
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

Buitenland bellen ondanks handmatig geselecteerd netwerk lukt niet! En nu? Instellingen al vele malen doorlopen thuis en in buitenland.
icon

Beste antwoord door Niels 13 August 2018, 15:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Heb je na bellen in en naar het buitenland op mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen de telefoon uit en weer aan gezet?

Je weet vanuit Nederland naar buitenland bellen is buiten de bundel, valt niet binnen de EU roamingafspraken? Anders dan bellen vanuit de EU naar bijvoorbeeld Nederland dat wel in de bundel valt.
telefoon uit en aan inderdaad
handmatig afgestemd op 3 verschillende providers
maar het lukt niet om vanuit België naar Nederland te bellen of smsen
niets helpt
Bedankt voor de terugkoppeling Heinburg, een moderator zal een reset moeten plegen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Heijnburg,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het je niet lukt om te bellen en sms'en vanuit het buitenland. Speelt dit probleem pas sinds kort? Of juist al een tijdje. Wat voor melding krijg je precies als je deze handelingen uitvoert? Goed dat je de instellingen op je telefoon en Mijn Simyo al hebt nagekeken. Ook het handmatig selecteren van een ander netwerk kan vaak uitkomst bieden. Ik zal, zoals Friesian al aangeeft, een reset op je simkaart uitvoeren. Daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartiertje uit om de reset te voltooien. Ik hoor graag of je daarna wel verbinding kan maken!

Friesian, bedankt voor je hulp 🙂

Groetjes,
Niels
Was ten tijde van reset in belgie en kreeg de melding welkom in belgie😃
Zou je dit ook voor mijn zusje kunnen doen?
Zij heeft 06********
Hartelijk dank!
Hoi @Heinburg
Verwijder even het 06 van je zusje vanwege privacyredenen is dat aan te bevelen.
Oeps ja stom dank je
Reputatie 6
Badge +5
Hi Heinburg,

Fijn dat de reset uitkomst heeft geboden! Het nummer openbaar posten kan natuurlijk gebeuren 😉 Maar wat Friesian zegt klopt, niet iedereen hoeft dit natuurlijk te weten. Ik heb je berichtje meteen even aangepast. Wil je hier de volgende keer op letten?

Ik wil de aansluiting van je zusje er natuurlijk wel even bij pakken. Zou je mij haar telefoonnummer, postcode en huisnummer in een privébericht kunnen sturen? Kunnen we het gesprek daar voortzetten.

Friesian, bedankt voor het opmerken van het openbaar geposte nummer!

Groetjes,
Niels

Reageer