.

Beantwoord

Bellen en internet in het buitenland werkt niet. Hoe los ik dat op?

  • 15 May 2018
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

Hoe kan het dat ik niet kan bellen en internetten in het buitenland? Ik heb het opgezocht en volgens mij is mijn toestel goed ingesteld. Toch lukt het me niet mijn telefoon te gebruiken in het buitenland.
icon

Beste antwoord door franswon 15 May 2018, 20:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Aafke63,

Balen, geen internet en bellen in het buitenland.


Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Aafke63,

Welkom op het Simyo Forum! 😉

Jammer dat het internet en bellen nog niet wil lukken in het buitenland. Dat is niet fijn natuurlijk want je moet gewoon goed bereikbaar zijn!

Zo te zien heeft franswon je al een mooie lijst gestuurd heeft met oplossingen. Is het hiermee gelukt om verbinding te krijgen? In je gegevens zie ik staan dat je in ieder geval zou moeten kunnen bellen in en naar het buitenland. De optie om te internetten in het buitenland heb je nog uit staan in Mijn Simyo. Via Instellingen>Netwerkinstellingen kun je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten. Hierna hoef je alleen je telefoon even te herstarten en zou het moeten werken. Zo niet, dan raad ik je aan om de overige opties die franswon stuurde te proberen.

Laat je weten of het gelukt is?

Bedankt franswon!

Groetjes,
Thomas

Reageer