Skip to main content
Kan ik met mijn abonnement ook in buitenland bellen en internetten? Hoe kan ik de kosten beperken en/of kan ik eea aanpassen?
Uiteraard kun je met je simonly abonnement in het buitenland bellen.



Hiervoor moet je deze optie wel eerst activeren indien dit nog niet is gebeurd. Ga hiertoe naar je Mijn Simyo > tabblad Netwerkinstellingen > Zet de schuif 'Bellen in en naar het buitenland' op 'aan'. Nadat je dit hebt gedaan moet je heel snel misschien wel direct al kunnen bellen in het buitenland.



Aangezien al je in het buitenland gebruikte belminuten als buiten de bundel kosten in rekening worden gebracht zul je hiervoor dus een aparte rekening krijgen bovenop je bundel.

Qua kosten beheersing is het dus zaak bewust gebruik te maken van je telefoon in het buitenland.

Let hierbij tevens op: Indien je je voicemail hebt ingeschakeld krijg je de kosten hiervan ook in rekening gebracht als deze wordt ingesproken tijdens je verblijf in het buitenland!
Uiteraard kun je met je simonly abonnement in het buitenland bellen.



Hiervoor moet je deze optie wel eerst activeren indien dit nog niet is gebeurd. Ga hiertoe naar je Mijn Simyo > tabblad Netwerkinstellingen > Zet de schuif 'Bellen in en naar het buitenland' op 'aan'. Nadat je dit hebt gedaan moet je heel snel misschien wel direct al kunnen bellen in het buitenland.



Aangezien al je in het buitenland gebruikte belminuten als buiten de bundel kosten in rekening worden gebracht zul je hiervoor dus een aparte rekening krijgen bovenop je bundel.

Qua kosten beheersing is het dus zaak bewust gebruik te maken van je telefoon in het buitenland.

Let hierbij tevens op: Indien je je voicemail hebt ingeschakeld krijg je de kosten hiervan ook in rekening gebracht als deze wordt ingesproken tijdens je verblijf in het buitenland!




Hoi FGJ,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit bij ons komt navragen. RicoK heeft al een heleboel toegelicht 🙂 Super fijn! Het bellen in het buitenland is met zijn uitleg helemaal gedekt. Als je hier nog vragen over hebt, laat het dan even weten.



Het gebruik van internet in het buitenland is ook mogelijk. Hiervoor kun je via Mijn Simyo de optie 'Internet in het buitenland' aanzetten. Om daadwerkelijk een connectie te maken met het buitenlandse netwerk, zal je de instellingen van jouw telefoon moeten aanpassen. Het is belangrijk dat de 'dataroaming' aanstaat. In het geval van een iPhone moet de 'roaming' aan maar 'EU-internet' uit.



Ook voor internet in het buitenland worden aparte kosten berekend buiten jouw bundel om. Alle informatie hierover vind je hier. Heb je hier nog vragen over?



@RicoK, super duidelijk antwoord! Bedankt :)



Groetjes,

Angela

Reageer