.

Beantwoord

Kan ik ook bellen in Canada?

  • 24 June 2016
  • 3 reacties
  • 630 Bekeken

Werkt mijn Simyo telefoon ook in Canada?
icon

Beste antwoord door Scotsman 24 June 2016, 13:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik was in Canada recentelijk dus ik heb enige ervaring. Er zijn drie zaken waar je op moet letten: je telefoon moet een tri- of quad band toestel zijn, bellen in/naar het buitenland (en eventueel internet in het buitenland) moet aan staan op Mijn Simyo, en roaming moet aan staan op je toestel. Ik kon op de meeste locaties uit twee netwerken kiezen.
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling op collega-klant Scotsman:

De tarieven zijn vrij hoog, met een prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk (uiteraard wel via Wi-Fi).


Tarieven binnen en vanuit Canada


Prijs per
Bellen naar zone 1 € 1,271 Minuut
Bellen naar zone 2 € 1,271 Minuut
Bellen naar zone 3 € 2,542 Minuut
Bellen naar zone 4 € 4,576 Minuut
Sms'en naar zone 1 € 0,508 Sms
Sms'en naar zone 2, 3 of 4 € 0,508 Sms
Internetten € 5,00 MB
Reputatie 5
Badge +8
Hoi B.Hofman,

Welkom op het Simyo forum.

Wat leuk dat je op reis gaat naar Canada!

Zoals je ziet heb ik de reactie van ervaringsdeskundige Scotsman als antwoord gemarkeerd 😃 Dit namelijk helemaal juist.

Je kunt in Canada gebruik maken van je Simyo aansluiting, mits 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat. Als je wilt internetten moet ook de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' ingeschakeld zijn. Dit kun je controleren via Mijn Simyo.nl > 'Instellingen > Netwerkinstellingen'.

Franswon geeft nog een nuttige aanvulling. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de tarieven die gelden in Canada. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Alle buitenlandtarieven vind je op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Scotsman en Franswon, bedankt heren!

Reageer