.

Beantwoord

Bellen buitenland werkt niet met iPhone 5, wat kan ik doen?

  • 20 July 2015
  • 2 reacties
  • 2519 Bekeken

Hallo,

Ik bevind me in het buitenland en heb bellen in/naar buitenland geactiveerd, maar telefoon weigert te bellen en smsen. Gesprekken en berichten ontvangen lukt wel, maar zelf bellen lukt niet. M'n telefoon (iphone 5) geeft dan "gesprek mislukt" weer... Graag hulp want ik moet vrij dringend bellen! Bedankt!
icon

Beste antwoord door Naomi 21 July 2015, 16:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kies je telefoonnummers vanuit 'contacten' en staat daar overal +31 voor? Ik vraag maar...:8
Reputatie 4
Badge +10
Hoi IVAdam, welkom op het forum van Simyo :)

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Buitenland. Op deze manier kunnen andere klanten met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

In je gegevens zie ik dat je gisteren hebt gebeld vanuit het buitenland. Is het in de tussentijd opgelost? Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd.

Wil je hiervoor je telefoon uit- en weer aandoen? Op deze manier kan je simkaart zich weer aanmelden op het netwerk. Daarbij kun je handmatig in je telefoon een netwerk selecteren. Vergeet niet om alle netwerken bij langs te gaan, als je niet meteen verbinding krijgt.

Wanneer het werkt, dan hoor ik graag welke melding verschijnt als je een netwerk selecteert. Ook welke netwerken je ziet verschijnen. Wanneer je je simkaart kan testen in een andere telefoon, dan is dit heel handig. Op die manier kunnen we specifieker kijken waar het probleem ligt.

Daarbij is de tip van de leon natuurlijk goed om naar te kijken. Wanneer je een nummer wilt bellen vanuit het buitenland, dan hoor je rekening te houden met de landcode :$

Laat je ons weten wat hier uitkomt?

@de leon; dankjewel voor je goede tip!

Reageer