.

bellen buitenland per zone instellen?

  • 13 December 2020
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

ik heb laats ‘per ongeluk’ een nummer in de VS gebeld. Dat was een duur grapje. Bij mijn instellingen staat bellen naar buitenland op aan. Ik zou hier graag kunnen kiezen om alleen de EU (zone 1) aan te zetten en de duurdere zones uit. Dat is nu niet mogelijk. Mijn vraag aan Simyo is of jullie dit mogelijk kunnen maken. 


5 reacties

Bellen naar het buitenland is vanuit Nederland altijd buiten de bundel. Waar je als beller heen belt (welke zone) bepaalt het bedrag. 

Zo kost bellen van Nederland naar de VS (zone2) €1,016 per minuut. En kost bellen naar een EU / Zone1 land, bijvoorbeeld Duitsland €0,23 per minuut. Het beste wat je dus in deze kunt doen is bellen naar het buitenland uitzetten. Voor het laatst, bellen naar een zone1 land, betaal je dus ook buiten de bundel omdat je in eigenland niet aan het roamen bent. 

 

Ik denk zelf dat Simyo dit niet zal aanpassen. 

Tja dat is geen goed advies als je wel binnen de eu wil kunnen bellen. Mijn vraag was niet of dit binnen mijn bundel valt, want het is duidelijk dat alle buitenland buiten de bundel valt. Maar er is wel een groot prijsverschil. Ik wil graag bellen in de eu AAN en erbuiten UIT. Dat was mijn vraag en simyo. 
Ik zag inmiddels op het forum dat soortgelijke vragen al 2 jaar worden gesteld. Het lijkt erop dat Simyo deze service niet WIL leveren? Dat is jammer. 

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt natuurlijk altijd bellen via internet (Skype, Whatsapp, FaceTime etc.) als de tegenpartij ook over deze apps beschikt.

De meeste mensen bellen niet graag voor 23 cent per minuut. Mijn advies was dus goed bedoeld. Als u geen probleem heeft met die kosten is dat uw goed recht. 

 

Mijn slot zin is een direct antwoord op de vraag. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Petrabktes,

 

Bedankt voor je input, het zou inderdaad een mooie toevoeging zijn om deze instellingen uitgebreid zelf te kunnen beheren. Ik zal dit idee opnieuw aandragen bij onze Wall of change, mocht we dit idee kunnen/mogen/willen uitvoeren zou dit sowieso pas eind volgend jaar worden ivm lopende en andere projecten.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer