.

Beantwoord

Bellen buitenland lukt niet. Waar komt dit door?

  • 8 February 2016
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

Badge
Onze zoon kan niet vanuit het buitenland naar hier bellen. Terwijl dat toch wel zou moeten kunnen. Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 8 February 2016, 15:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het eerste wat je moet doen is naar zijn Mijn Simyo gaan en kijken of "bellen naar en in het buitenland" aan staat.
Badge
Die staat dus aan, vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +9
Suggestie nummer twee: roaming moet aan staan op het toestel. Verder: staat op het scherm van zoon dat er is ingelogd op een buitenlands netwerk? Zo ja, dan helpt het soms als hij met de hand een ander netwerk kiest i.p.v. de telefoon zelf te laten kiezen. Om welk buitenland gaat het hier?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Vonenalex, leuk je weer eens op het Simyo forum te zien :)

Wat onhandig dat jouw zoon in het buitenland zit, maar niet kan bellen! Zo te zien heeft hij gister wel een gesprek tot stand kunnen brengen, dus ik heb het gevoel dat het is opgelost. Kun je ons vertellen of dit door de laatste tip van Scotsman is gekomen 🙂?

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo Tiury, (en scotsman)

Het probleem is inderdaad inmiddels opgelost. Geen idee waarom het de vorige keer in het buitenland niet lukte. Ik had bij andere topics gekeken, en daar zag ik staan dat het misschien aan zijn instellingen (netwerk) kon liggen. Dus heb ik hem gezegd daar even naar te (laten) kijken. Dat zal toendertijd waarschijnlijk het probleem geweest zijn.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Mvg... Von
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vonealex,

Bedankt dat je dit nog even laat weten! Ik ben blij dat het probleem opgelost is 🙂 Het kan altijd dat er een instelling niet goed staat. Dit kan een hoop roet in het eten gooien. Fijn dat dit nu van tafel is :)

Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun je altijd bij ons terecht.

Groetjes,
Angela

Reageer