.

Beantwoord

Ik belde ongeveer 2 minuten, maar Simyo en mijn telefoon zeggen meer dan 20 minuten. hoe kan dat?

  • 23 October 2015
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Ik belde gisteren met een vriendin die in het buitenland woont. Na het korte gesprekje gaf de call lijst van mijn mobiel tot mijn schrik aan dat het gesprek meer dan 20 minuten duurde. Dat staat nu ook zo in mijn verbruik bij Simyo.
Ik heb mijn vriendin gevraagd haar call lijst te controleren en daar staat dat het gesprek 2 minuten en 37 seconden duurde.

Hoe kan dit ? En wat nu?
icon

Beste antwoord door Ernst 26 October 2015, 09:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi OlgaC, welkom op ons forum :)

Waarom de telefoon van je vriendin iets anders aangeeft dan je eigen telefoon én onze gegevens weet ik niet.
Zoals je zelf aangeeft, geeft je eigen telefoon meer dan 20 minuten aan en dat is precies wat er bij ons ook bekend is; 20 minuten en 23 seconden.

De gegevens die er door ons geregistreerd en verwerkt worden, zijn de op het netwerk geregistreerde verbindingen. Je telefoon heeft een eigen 'teller' voor gesprekken.
Dat deze beiden meer dan 20 minuten aangeven doet me vermoeden dat je misschien vergeten bent de verbinding te verbreken of iets dergelijks.
Beste Ernst,

Dank voor jouw reactie.
Je gaat me toch niet vertellen dat de verbinding open blijft staan als de ontvanger het gesprek beëindigt heeft?

Zie de afbeelding. Telefoonnummers onleesbaar gemaakt voor het forum, maar in bezit bij een collega van jou bij de klantenservice.

Groeten,

Olga
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Olga,

Dit ziet er toch vreemd uit! Heb je misschien ook een screenshot van je eigen bel-geschiedenis? Ik neem dan direct contact met de KPN netwerkspecialisten op 🙂.

Groetjes, Tiury
Dank voor jouw reactie.

Ik heb een ouderwetse Nokia en die kan geen screenshot maken. Zal wel kijken of ik een foto kan maken. Maar de informatie in de lijst is gelijk aan die op jullie website.

Groeten,

Olga
Reputatie 6
Badge +10
Hoi OlgaC,

Stom van me, als ik je eerste bericht beter had gelezen, dan had ik dit al kunnen weten.

Helaas is er voor ons niet meer te traceren wat hier verkeerd is gegaan. Nu denk ik wel dat het een technisch foutje is van jouw telefoon, die de verbinding tot stand heeft gehouden. Ondanks dat, stel ik v oor om je gesprekskosten te corrigeren 🙂. In plaats van 21 minuten zal ik 3 minuten in rekening brengen.

Ben je blij met die oplossing?

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Ik heb ook al contact per mail met andere collega's van jou. Die hebben nog deze foto van mijn bellijst gekregen. De tijd wijkt hierin ook iets af van die in jullie overzicht en dus heel erg veel van de tijd zoals bij mijn vriendin.

Jouw voorstel om de tijd te corrigeren vind ik natuurlijk heel erg fijn. Dank je wel.

Als de fout in mijn telefoon zit, wat kan ik dan doen om dit te voorkomen. Moet ik een nieuwe telefoon nemen? Of in ieder geval zelf steeds de verbinding verbreken? Heb je nog een advies.

Groetjes,

Olga:)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi OlgaC,

Mijn collega van het e-mail team zei inderdaad al dat hij met je in gesprek was. Vreemd dat ook dit afwijkt van ons verbruik. Het enige advies is niet één maar tien keer te klikken op de rode knop op je telefoon 😉. Dat zou het probleem al moeten tackelen.

Ik zal je verbruik meteen corrigeren. Je ziet dit in de loop van vanmiddag terug op Mijn Simyo!

Groetjes, Tiury

Reageer