.

Beantwoord

Hoe bel je het goedkoopst naar het buitenland?

  • 27 August 2015
  • 4 reacties
  • 244 Bekeken

Badge +1
Als twee mensen beiden een Simyo pre-paid hebben en de een is in NL en de ander in Roemenië. Hoe kan je dan het voordeligst bellen?
icon

Beste antwoord door MichD 27 August 2015, 10:30

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Goedemorgen Jan Smith,

Ik zal je gestelde vraag zo goed mogelijk gaan beantwoorden.

Ik begrijp uit je vraag, dat je wilt weten op welke wijze je het goedkoopst uit bent.
Het goedkoopst ben je in dit geval uit, als diegene vanuit Nederland belt!

Want de persoon in Nederland betaald namelijk het Nederlands tarief (namelijk € 0,10 per minuut bij prepaid), aangezien hij of zij belt met een Nederlands mobiel nummer.
Degene die in het buitenland zit, betaald alleen de kosten voor het gebeld worden, wat op dit moment € 0,07 cent per minuut bedraagt. (Roemenië valt onder zone 1)
Stel dat het telefoongesprek 10 minuten duurt, dan kost het de beller vanuit Nederland € 1,00 en voor de gebelde in het buitenland kost het dan € 0,70 cent.

Zou degene vanuit het buitenland naar Nederland bellen, dan kosten deze 10 minuten bellen € 2,30.
Aangezien hij of zij dan het roaming tarief moet betalen, wat op dit moment € 0,23 cent per minuut is.

Dus mijn advies is daarom ook, vanuit Nederland bellen is het goedkoopst!

Hoop je hierbij geholpen te hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Er is bij Simyo maar 1 tarief waar jullie mee te maken hebben. Degene die in NL is belt tegen het normale binnenlandse tarief (€ 0,10 per minuut) want het te bellen nummer is een Nederlands mobiel nummer. Waar degene die je belt zich bevindt in de wereld maakt voor de kosten van de beller niets uit.

Maar voor de gebelde ligt de zaak anders: afhankelijk van het land (of liever de zone) waarin hij zich bevindt, betaalt hij voor elk binnenkomend gesprek. Roemenië valt onder zone 1 en de kosten voor het ontvangen van een gesprek zijn daar € 0,07 per minuut. Voor bellen naar NL geldt het tarief van 23 cent per minuut. Bellen vanuit Roemenië is dus aanzienlijk duurder dan bellen vanuit NL.
Badge +1
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jan Smith,

Wat goed dat je dit komt navragen! Zo voorkom je een heleboel onverwachte kosten. De antwoorden van zowel MichD als Scotsman kloppen helemaal. Ik heb hier dan ook niets aan toe te voegen 🙂 Om deze reden heb ik het antwoord van MichD gemarkeerd. Laat je het weten als je mijn hulp nog ergens anders voor nodig hebt?

Om het overzicht op het forum te bewaren, heb ik dit topic verplaatst naar 'Buitenland'.

@MichD & Scotsman, heel erg bedankt voor jullie heldere uitleg :)

Groetjes,
Angela

Reageer